ازدواج ایرانی

ساخت وبلاگ

,[categoriy]

هایمنوپلاستی (ترمیم پرده بکارت) و بررسی آثار حقوقی آن -آکاهایمنوپلاستی (ترمیم پرده بکارت) و بررسی آثار حقوقی آن -آکا

آکاایران: هایمنوپلاستی (ترمیم پرده بکارت) و بررسی آثار حقوقی آن

آکاایران: هاینموپلاستی یا ترمیم بکارت عملی است که توسط پزشک یا ماما انجام می شود

به گزارش آکاایران: هایمنوپلاستی (ترمیم پرده بکارت) و بررسی آثار حقوقی که برای فرد ترمیم کننده و فردی که بکارتش ترمیم شده و زوج زوجه:
هاینموپلاستی یا ترمیم بکارت عملی است که پزشکان در معنای غالب (ماماها و سایر پزشکان نیز می توانند این کار را انجام دهند.) برای ترمیم پرده بکارت دختری که بکارت آن در اثر داشتن ارتباط جنسی با فرد دیگری یا در اثر حوادث دیگر از بین رفته است، می پردازند. در این مقاله سعی شده جواز یا عدم جواز این کار و آثار حقوقی مترتب بر این کار بر افرادی که درگیر این عمل می باشند بررسی شود.
علم پزشکی که رسالت آن درمان و نجات جان انسان ها می باشد، تا زمانی که در راستای هدف خود و اصول اخلاقی حرکت نماید مورد احترام بشریت است. با این حال این علم مقدس مانند هر دانش دیگری زمانی که از رسالت خود دور شد نه تنها خدمتی به نوع بشر ننموده است بلکه زمینه ایجاد معضلاتی را فراهم می نماید که نه تنها از دید اخلاقی مذموم بوده بلکه در مواردی نیزز منع حقوقی را در پی دارد و باعث ایجاد مسئولیت برای پزشکان و بیماران می گردد.( فصلنامه حقوقی- شماره پانزدهم)
یکی از این معضلات ترمیم پرده بکارت توسط پزشکان می باشد که به بررسی حقوقی و فقهی و مسئولیت های ناشی از آن را بررسی خواهیم کرد.


بررسی فقهی (شرع)
جواز: فقها بنا به دلایل زیر جواز ترمیم پرده بکارت را اعلام می نمایند.
قاعده تسلیط، جواز انسان بر تصرف بر بدنش
اصل اباحه
قاعده لاضرر
قاعده عسر و حرج ( عسر و حرج فرد برای حفظ آبرو و حیثیت خانوادگی)


عدم جواز اینکار : بعضی از فقها بنا بر دلایل زیر، عدم جواز ترمیم پرده بکارت را اعلام  می نمایند.


حفظ فروج: وجوب پوشاندن اندام جنسی و قرار ندادن آن در معرض دید دیگران از جمله اصول مسلم فقه اسلام می باشد.


قاعده حرمت اعانت بر اثم: اعانت (همکاری) در اثم (گناه) همچون خود گناه حرام می باشد. از آنجا که ترمیم پرده بکارت می تواند زمینه ارتکاب جرایمی همچون رابطه نامشروع را در جامعه فراهم کرده لذا عمل حرامی است چون باعث تدلیس شریک آینده اش می شود.
با وجود دلایلی بر جواز و عدم جواز و ادله ارائه شده از سوی آنان برای نتیجه گیری باید مصالح و مفاسد این کار را بررسی نمود:
مصالح ترمیم
مصلحت حفظ آبرو
مصلحت پیشگیری از انحلال خانواده


مفاسد ترمیم
فریب دادن شوهر
اشاعه فحشا
کشف عورت

با توجه به اینکه مفاسد ترمیم اساسی تر و بیشتر از مصالح ترمیم می باشد، لذا باید به بررسی عنصر روانی ترمیم بپردازیم.
طبق ماده 647 تعزیرات ق.م.ا " چنانچه هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالی، تمکن مالی، موقعیت اجتماعی، شغل و سمت خاص، تجرد و امثال آن فریب دهد و عقد بر مبنای هر یک از آنها واقع شود، مرتکب به حبس تعزیری از شش ماه تا دو سال محکوم می گردد."

عنصر قانونی این جرم ماده 647 تعزیرات می باشد.

,[categoriy]

ترمیم پرده بکارت فقط در صورتی جائز است که عفت و پاکدامنی دختر خدشه دار نشود

عنصر مادی جرم: فریب دادن می باشد که ترمیم پرده بکارت باید به قصد تدلیس و فریب شوهر انجام گیرد. یعنی زوجه این فریب را انجام دهد. چه با عمل و چه با گفتار. حتی سکوت هم در برخی موارد باعث تدلیس می باشد. به طور مثال خانمی که پرده خود را ترمیم کرده و درباره این مسئله چیزی به همسر خود نمی گوید، همسر او با فرض باکره بودن دختر با او ازدواج می کند. یعنی عقد، مبتنی بر آن می باشد. پس کسی که سکوت می کند مشمول ماده 647 تعزیرات می شود و مخصوص زوجین می باشد نه کسان دیگر از قبیل پدر و مادر.
عنصر روانی: طبق نظر فقها و این ماده، باید عنصر روانی هم موجود باشد. یعنی فرد به قصد فریب دادن همسر خود و تدلیس، این کار را انجام دهد و بخواهد صفت کمال یعنی عفاف و پاکدامنی را در خود نشان دهد. طبق نظر فقها اگر در اثر حوادثی غیر از رابطه نامشروع مثل سقوط از ارتفاع، ورزش و ... پرده از بین برود در واقع به عفاف و پاکدامنی فرد، لطمه وارد نشده و قصد فریب و تدلیس همسر را ندارد. چون وجود پرده بکارت با عفاف و پاکدامنی زوجه ملازمه دارد. بنابراین کسی در غیر از روابط نامشروع پرده خود را از دست بدهد، دارای عنصر روانی نیست.
مسئولیت مدنی زوجه: عدم وجود بکارت در قانون مدنی ذیل تدلیس بررسی می شود نه عیب و فسخ نکاح. تدلیس طبق ماده 438 ق.م " عبارت است از عملیاتی که موجب فریب طرف معامله شود." و طبق ماده 128 ق.م" هر گاه در یکی از طرفین صفت خاصی شرط شده و بعد از عقد معلوم شود که طرف مذکور فاقد وصف مقصود بوده برای طرف مقابل حق فسخ خواهد بود. خواه وصف مذکور در عقد تصریح شده یا عقد متباینا بر آن واقع شده باشد."


پس برای تدلیس وجود 3 شرط ضروری است:
فریب
جاری شدن صیغه عقد
مخاطب توصیف زوج یا زوجه باشد.( امام خمینی ج 2 )

باید بین فعل خدعه آمیز و انعقاد عقد، رابطه سببیت برقرار شود. یعنی چنانچه فعل صورت نمی گرفت سبب عقد از بین می رفت.( شیخ طوسی، ص 254)
طبق نظر فقها و حقوقدانان و رویه قضایی می توان نتیجه گرفت چنانچه زوجه خود را دارای بکارت ( صفت کمال ) نشان دهد، چه در عقد تصریح شده باشد و چه تصریح نشده باشد، چون در عرف ما خلاف ادب است که باکره بودن دختر تصریح شود ولی فرض بر آن است که باکره می باشد و عقد بر آن اساس واقع می شود، زوج می تواند عقد را فسخ نماید. ( طبق ماده 128 ق.م )
مسئولیت مدنی پزشک ترمیم کننده: بین پزشک که سبب می باشد و بین زوجه که مباشر اصلی، در ق.م.ا قبلی مسئولیت بر عهده مباشر می باشد. اما طبق قانون مجازات اسلامی جدید، تقصیر به نسبت تقسیم می شود. در باب مسئولیت مدنی زوجه قانون مدنی ساکت می باشد و طبق ماده 3 قانون آیین دادرسی مدنی و اصل 167 قانون اساسی، باید به فقه مراجعه کرد و طبق فقه، زوج می تواند بابت مهریه به زوجه رجوع نماید و از او بگیرد.
مسئولیت کیفری پزشک ترمیم کننده: در مورد مسئولیت کیفری پزشک یا ماما، ما نص قانونی در مورد عمل ترمیم پرده بکارت نداریم ( برای جرم انگاری ).ولی می توانیم از بند آخر ماده 126 ق.م.ا که بیان می کند معاون جرم کسی است که ارتکاب جرم را برای مباشر تسهیل می نماید، استفاده نمائیم و پزشک را در صورتی که با مباشر ( یعنی زوجه ) وحدت قصد داشته باشند معاون جرم بنماییم. پس 2 فرض متصور می شود:
فرض 1) در زمانی که وحدت قصد بین پزشک ترمیم کننده و زوجه وجود دارد یعنی هر دو قصد تدلیس در نکاح و فریب شوهر. در این صورت پزشک ترمیم کننده معاون جرم محسوب شده و طبق بند (ت ) ماده 127 ق.م.ا به مجازات یک تا دو درجه کمتر از درجه جرم ارتکابی محکوم می شود. درجه جرم ارتکابی برای مباشر درجه 6 می باشد. بنابراین پزشک ترمیم کننده به مجازات درجه 7 یا 8 محکوم می شود.
فرض 2) پزشک اطلاعی ندارد، فی الواقع وحدت قصدی بین پزشک و زوجه وجود نداشته پس معاونت منتفی می باشد. طبق تبصره 126 ق.م.ا باید وحدت قصد وجود داشته باشد. بنابراین در این صورت باید از قوانین کیفری تفسیر مضیق کرد و اصل برائت را نسبت به پزشک جاری نمود.
نتیجه
ترمیم پرده بکارت فقط در صورتی جائز است که عفت و پاکدامنی دختر خدشه دار نشده و در صورت حوادث یا تجاوز به عنف، باکرگی خود را از دست داده باشد. در این صورت جایز می باشد. اما در غیر از این موارد حرام است و باعث اشاعه فحشا و گسترش روابط نامشروع می گردد و در موارد نخست نیز برای جلوگیری از عسر و حرج و بی آبرویی جایز می باشد. عمل هاینموپلاستی هر چند باعث فریب شوهر می شود ولی توسط پزشک و ماما و پزشکان قانونی قابل تشخیص می باشد و با وجود عمل هاینموپلاستی 80% قتل های ناموسی در مصر کاهش یافته است. در باب مسئولیت مدنی نیز پزشک مسئولیتی ندارد اما باعث فسخ نکاح و سقوط مهریه می شود. در باب مسئولیت کیفری نیز در صورتی که شرایط گفته شده جمع شوند، زوجه و پزشک دارای مسئولیت کیفری می شوند.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 372 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 9:04


,[categoriy]

تاثیرگذارترین لباس در شب سرنوشت ساز -آکاتاثیرگذارترین لباس در شب سرنوشت ساز -آکا

آکاایران: تاثیرگذارترین لباس در شب سرنوشت ساز

آکاایران:  لباس شب خواستگاری باید متناسب با جنسیت، سن و اندام شما باشد

به گزارش آکاایران: شب خواستگاری اولین دیدار رسمی شما با خانواده همسر احتمالی تان است. هرچند ظاهر آدم ها الزاما با باطن شان یکی نیست، ولی حتما می تواند تاثیر مثبت یا منفی جدی داشته باشد. بسته به نوع رابطه خانواده ها، حاضرین در جلسه خواستگاری و آشنایی قبلی با خانواده خواستگار حتما نوع پوشش عوض تغییر میکند. منتها چند تا نکته هست که اگر رعایت شان نکنید، ممکن است خاطره بدی برایتان به جا بگذارند، بنابراین در مورد لباس شب خواستگاری توجه به برخی از نکات خیلی مهم و راهگشا خواهد بود.


مدل و رنگ لباسی که برای این شب انتخاب می کنید باید متناسب با جنسیت، سن و اندام شما باشد. سعی کنید در این مراسم از لباس های رسمی، ساده و راحت استفاده کنید. پوشیدن لباس های غیر رسمی و جلف، تنگ و چسبان و… در شب خواستگاری نه تنها شایسته مقام و شأن شما نیست بلکه نگاه خانواده و فرد مقابل را نسبت به شما تغییر می دهد. علاوه بر همه این ها شب خواستگاری استرس و فشار خاص خود را دارد، پس بهتر است با اجتناب از لباس های تنگ و چسبان این استرس و فشار را چند برابر نکنید.


نوع پوشش  شما در همچین ملاقاتی به هوش و ذکاوتتان بر می گردد، انتخابی سخت و در عین حال آسان. لباسی که هم زیبایی و آراستگی را به شما هدیه کند و هم نشانگر شخصیت واقعی شما باشد.


حتما دخترانه بپوشید!
آقا پسر باید لباس سنگین و مناسبی بپوشد. توجه به آرایش موی سر برای آقایان نیز در این مراسم مهم است. آقا پسرها باید با آرایشی مناسب از سر بدون بهره از لوازمی چون واکس مو، رنگ مو و … در مقابل خانواده فرد مقابل ظاهر شوند. یادمان باشد که استفاده از برخی از امکانات برای پوشاندن عیوبی چون کم مویی، بی مویی و … نوعی دروغگویی و عدم صداقت به فرد مقابل محسوب می شود.
کت و دامن، شلوار، لباس سرتاسر مشکی، پارچه های گیپور و دانتل یا کار شده اصلا مناسب خواستگاری نیستند. برای خواستگاری، لباس های مثل بلوز و دامن و پیراهن بهترین انتخابند. رنگ ها را هم تا جایی که می شود از رنگ های شاد و روشن انتخاب کنید. قرار است جوانی و دخترانگی تان را نشان بدهید، پس سراغ لباس های زنان جاافتاده یا لباس های مردانه نروید.


حجاب روشن و کم رنگ، اما سفید نه!
اگر حجاب دارید، چه روسری و چه چادر، رنگ روشن را انتخاب کنید. اگر لباس تان خیلی روشن است، می توانید روسری تان را از یک رنگ تند انتخاب کنید. مثلا لباس سفید را با روسری آبی یا صورتی بپوشید. اگر رویش چادر سر می کنید، دوباره چادر را با زمینه سفید بپوشید. چادرهایی با گل های درشت یا چادرهای ساتن و ابریشم مناسب خواستگاری نیستند. یک چادر ساده با طرح های ریز برای شما عروس آینده بهتر است.


هرگز مانتو نپوشید!
اگر می خواهید حجابی در حد مانتو داشته باشید، بروید سراغ تونیک های بلند با دامن.البته سعی کنید لباستان در ناحیه کمر کمی تنگ باشد تا این نوع لباس ها شما را خیلی چاق نشان ندهند، اما بهتر از مانتو هستند. مانتوهای جلوبسته برش دار هم گزینه های خوبی هستند، اما به هیچ عنوان سمت مانتوهای ساده دکمه دار با یقه انگلیسی و جیب نروید. قرار نیست که در یک جلسه اداری شرکت کنید!


رنگ های تند و شلوار جین ممنوع!
پارچه لباس تان باید نخی، حریر، ابریشم یا ساتن باشد. رنگ لباس تان هم نباید فریاد بکشد. نه آبی کاربنی، نه قرمز گوجه ای. گل گلی و شلوغ هم لباس نپوشید. یک پیراهن حریر ساده گلبهی با دامن سفید انتخابی عالی است.


بیشتر از هر چیز خودتان باشید!
کت و دامن، شلوار، لباس سرتاسر مشکی، پارچه های گیپور و دانتل یا کار شده اصلا مناسب خواستگاری نیستند. برای خواستگاری، لباس های مثل بلوز و دامن و پیراهن بهترین انتخابند. رنگ ها را هم تا جایی که می شود از رنگ های شاد و روشن انتخاب کنید. قرار است جوانی و دخترانگی تان را نشان بدهید، پس سراغ لباس های زنان جاافتاده یا لباس های مردانه نروید.
این اولین قاعده ظاهر شما در روز خواستگاری است. اگر اصولا چادری هستید، یکهو کشف حجاب نکنید. اگر هم اصولا حجاب ندارید، صرفا به خاطر کلیشه چادر سفید در شب خواستگاری چادر سر نکنید. اگر اصولا اهل آرایش نیستید، مجبور نیستید قلم مو به دست بگیرید و خودتان را نقاشی کنید. اگر هم همیشه دو سه سانت قطر آرایش روی صورت تان است، همان طوری خودتان را درست کنید.


توجه: گاه برخی از والدین دختر خانم را مجبور می کنند که بر خلاف همیشه در این مراسم چادر سر کنند. اگر شما هم چنین شرایطی دارید حتما در قسمت گفتگو با آقا پسر موضوع را با وی در میان بگذارید و به او بگویید که چادر سر نمی کنید و به اصرار خانواده تان این کار را کرده اید. حتی دقیقاً مشخص نمایید که در خانه و خارج از خانه چه پوششی دارید.


معمولاً دختر خانم ها هم دوست دارند در این شب برای زیبا جلوه کردن مقداری آرایش صورت نمایند. این مسئله نیز از چند باب دارای اشکال می باشد:


بهتر است از همان ابتدا آقا پسر، دختر خانم را آنگونه که هست و با زیبایی های واقعی اش مشاهده نماید. (البته این امر برای دختر خانم نیز صدق می کند. یعنی آقا پسر نیز باید چهره واقعی اش را به دختر خانم نشان دهد.) در این حالت انتخاب دختر و پسر کاملاً آگاهانه و به دور از هرگونه فریب و ریا می باشد و یقیناً موفقیت آمیزتر نیز خواهد بود.


گاه برخی از آرایش برای پنهان کردن برخی از عیوب چهره شان استفاده می کنند که این امر نیز ایراد داشته و باعث فریب فرد مقابل می شود.


و اما آقای داماد
آقا پسر باید لباس سنگین و مناسبی بپوشد. توجه به آرایش موی سر برای آقایان نیز در این مراسم مهم است. آقا پسرها باید با آرایشی مناسب از سر بدون بهره از لوازمی چون واکس مو، رنگ مو و … در مقابل خانواده فرد مقابل ظاهر شوند. یادمان باشد که استفاده از برخی از امکانات برای پوشاندن عیوبی چون کم مویی، بی مویی و … نوعی دروغگویی و عدم صداقت به فرد مقابل محسوب می شود.


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 198 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 9:04


,[categoriy]

با میل شدید همسرم به چک کردن موبایل، چه کنم؟ -آکابا میل شدید همسرم به چک کردن موبایل، چه کنم؟ -آکا

آکاایران: با میل شدید همسرم به چک کردن موبایل، چه کنم؟

آکاایران: باید به حریم خصوصی خود و همسر احترام گذاشت از چک کردن موبایل همسر خودداری کرد

به گزارش آکاایران: همسرتان چنان مشتاقانه و پیگیرانه، موبایل خود را چک می کند که با وجود مشاجره و بحث هایی که داشته اید، باز هم تمایل به چک کردن دارد. این کار دلایل متعددی می تواند داشته باشد و گاهی از یک عادت سرچشمه می گیرد. اما چه باید چه باید کرد؟
در زندگی زناشویی مرز و حریم خصوصی در قالب و شکلهای مختلفی وجود دارد. مرز شخصی، مرز زناشویی و مرز در ارتباط با بستگان و دیگران. مرز شخصی، یعنی باید به حریم خصوصی خود و همسر احترام گذاشت از چک کردن و وارسی موبایل، برنامه ریزی کردن ریزترین مسائل همسر خودداری کرد و به حقوق فردی او آگاه بود. انجام چنین فعالیتهای نامناسب در واقع رعایت نکردن حریم شخصی فرد مقابل محسوب می شود.


مرز زناشویی، یعنی زن و شوهر مسائل خصوصی خود را برای دیگران بازگو نکنند و به حریم زناشویی خود احترام بگذارند. مرز در ارتباط با بستگان، یعنی زن و شوهر استقلال خانوادگی خود را در ارتباط با بستگان از بین نبرند و حقوق خانواده را رعایت کنند.


مرزها در زندگی مشترک تا کجا؟
حال از خود سئوال کنید آیا مرزهای زندگی خود و زناشویی تان را رعایت می کنید؟ چک کردن موبایل همسر بدلایل مختلف پیش می آید. به طور مثال ممکن است، تجربه ناخوشایندی مثل خیانت همسر باعث شده شما تمایل به چک کردن موبایل همسر پیدا کنید و از این طریق می خواهید بسیاری از فعالیتهای و گفتگوهای او را زیر نظر داشته باشید. به نظرتان این روش به بهتر شدن ارتباط شما کمک می کند؟


و یا اینکه بدلیل استفاده زیاد همسرتان از موبایل دچار نگرانی شده اید که شاید حادثه ناخواسته ای برای زندگی تان اتفاق بیفتد گفتگوهای دیگران و بیان حوادث این چنینی شما را بیشتر نگران کرده است. آیا نگرانی ها به ارتباط خوب کمک  می کند؟


و یا اینکه همسرتان خیلی از مسائل خود را با شما در میان نمی گذارد و از این طریق می خواهید در جریان مسائل زندگی همسر قرار بگیرید. آیا چنین کنجکاوی های فاصله عاطفی ایجاد نمی کند؟


چک کردن یک دل آزردگی!
مهم است بدانید چک کردن موبایل با هر قصد و نیتی که انجام شود، چیزی جز از بین بردن ارتباط خوب را در بر ندارد و تشدید ناراحتی و دل آزردگی ها را بهمراه می آورد. علاوه بر این اگر همسرتان بخواهد چیزی را از شما پنهان کند مسلما نشانه های آنرا را از بین می برد. چنین افرادی طوری عمل می کنند که فرد مقابلشان نتوانند به راحتی به چنین اطلاعات و شواهدی دسترسی پیدا کنند.


بهتر است،  با این میل مبارزه کنید، زیرا در بیشتر مواقع چیزی جز دشمنی و خصومت برای خود و اطرافیان ندارد و احساسات و رفتارهای خود را در جهت بهتر کردن ارتباط عاطفی مدیریت کنید و صمیمیت را افزایش دهید این امر سپری مطمئن برای جلوگیری از لغزشهای زن و شوهر است. ارتباط خوب زمینه ساز گفتگوهای خصوصی بیشتری بین زوجین می شود.


می خواهم اعتماد کنم،چگونه؟


*وفادار بمانید
 رمز موفقیت و داشتن یک ارتباط خوب زناشویی، اعتماد و وفاداری زن و شوهر است. وفاداری یک مرحله بالاتر از اعتماد است که احترام، توجه و احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر را بوجود می آورد. به عبارت دیگر به زن و شوهر کمک می کند تا مرزهای یکدیگر را رعایت کنند.
*توجه به جنبه های منفی چک کردن
حال از خود سئوال کنید، از این طریق می خواهید بسیاری از فعالیتهای و گفتگوهای او را زیر نظر داشته باشید. به نظرتان این روش به بهتر شدن ارتباط شما کمک می کند؟
گاهی بدبینی ، نگرانی و شنیده ها باعث چک کردن می شود و شاید  هیچ گونه شواهدی مبنی بر خیانت همسرتان نیست. این عمل ناامنی و دلسردی را در فضای خانه بوجود می آورد و حتی فرد را به سمت خیانت می کشاند. بجای آن به جنبه های مثبت زندگی تان متمرکز شوید و فکر کنید شفافیت، اعتماد، صمیمیت در زندگی تان را چگونه می توانید افزایش دهید. مسلماً وقتی به هر چیزی به دیده بدبینانه و مشکوک نگاه کنید موارد ناراحت کننده پیدا می کنید.
*گفتگو درباره نگرانی ها با همسرعزیز
این گفتگو باید به گونه ای باشد که به یکدیگر آسیب و تهمت نزده و در جهت آرام کردن همدیگر باشد. به بیان دیگر این گفتگو نیازمند مهارت سخنوری(320978) زن و شوهر است که بتواند در زمان کوتاه بدون سرزنش کردن و خصومت احساسات خود را رد و بدل کنند. همچنین باید گفتگو بیشتر با هدف رابطه سازنده و آرامش بخش انجام شود. داشتن آگاهی در مورد احساسات و گفتار متفاوت زن و شوهر لازم است، گفتگو را به مشاجره نکشانید و از کلمات خوشایند و رفتار های  صمیمانه  خود را در حین گفتگو حفظ کنید.
*یک چاردیواری شاد
داشتن فعالیتهای و برنامه های شاد در فضای خانه امنیت عاطفی زوج را فراهم می کند. به طور کلی تصمیم بگیرید چگونه می خواهید احساسات و رفتارهای خود را به طور منطقی مدیریت کنید تا نتایج خوبی را در زندگی تان بدست آورید و نتایج خوب مستلزم تلاش، برنامه ریزی و  آگاهی است.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 187 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 9:04

به گزارش آکاایران: ما انسان هستیم و خطا کردن جزئی از وجود ماست. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که چطور در موقعیت‌های احساسی عملکرد بهتری از خود نشان دهید و بتوانید گلیم‌تان را از آب بیرون بکشید. این امر گاهی اوقات خیلی آسان است و با کنار گذاشتن گوشی تلفن همراه محقق می‌شود. می‌توانیم تمام روز را در‌مورد شگفتی‌های پیامک صحبت کنیم، اما اغلب این خود پیام کوتاه است که می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی به‌دنبال داشته باشد.

 شما نمی‌توانید برای غیبت در جلسه امتحان ریاضی دانشگاه از طریق ای‌میل عذرخواهی کنید، ترک شغل به‌صورت تلفنی صورت خوشی ندارد، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها از کارت‌پستال‌هایی که گهگاه برای‌شان می‌فرستید، خوشحال می‌شوند، اما بیشتر دوست دارند هرازگاهی به آنها سر بزنید تا درباره همه چیز با شما صحبت کنند. با خواندن این مطلب می‌توانید در موقعیت‌های حساس بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

در موقعیت عاطفی پیامک نزنید

بر‌اساس یک قاعده کلی، ارسال پیام کوتاه درمورد مسائل عاطفی دشوار است. اما چرا؟ به گفته کریستین بایرون، محقق رشته مدیریت در دانشگاه سیراکیوز، انسان‌ها به‌طور طبیعی پیام‌ها و ای‌میل‌های دریافتی مبهم خود را با نگاهی بدبینانه می‌خوانند. بر‌اساس مطالعه بایرون، فرد در این شرایط از پیام مثبتی که قرار بود منتقل شود، غافل می‌شود. در اینجا به یک نکته باید توجه کرد و آن این است که پیام‌های کوتاه خود را تا حد امکان رک و بی‌پرده ارسال کنید. اما حقیقت چیز دیگری است؛ وقتی پای احساسات به‌میان می‌آید، رعایت این نکته واقعا سخت خواهد بود! ‌به‌عنوان مثال، فرض کنید خبر فوت پدر یا مادر دوست‌تان به شما رسیده است. 
غریزه به شما می‌گوید هرچه سریع‌تر با او تماس بگیرید. اما به محض اینکه کمی فکر می‌کنید، می‌گویید شاید او در موقعیت مناسبی نباشد و نتواند صحبت کند. افراد در این شرایط معمولا درگیر تماس‌های تلفنی و شنیدن زنگ در هستند، بنابراین شاید بهترین کاری که می‌توان کرد این است که کمی به او فرصت بدهید، اما باید به طریقی به او نشان دهید که به فکرش هستید. پس چه کار باید کرد؟ مطمئنا نمی‌خواهید به او پیام بدهید که: «هی، رفیق، متاسفم که مادرت مُرد.»
 بهتر است در پیام‌تان برایش توضیح دهید که می‌دانید فرستادن پیام در چنین شرایطی کاملا ناکافی است و در اولین فرصتی که او هم آمادگی‌اش را داشته باشد، حتما در کنارش خواهید بود، در‌ضمن در چنین شرایطی به هیچ عنوان از کلمات مخفف و شکلک‌ها استفاده نکنید.

بعد از دعوا پیامک بازی ممنوع!
با همسرتان دعوا کرده‌اید؟ برای درست کردن اوضاع از پیامک استفاده نکنید! ارسال پیامک در این شرایط تنها باعث خراب‌تر شدن اوضاع می‌شود. به‌علاوه، او یک نسخه کتبی از گفته‌های شما خواهد داشت. از این رو، باید انتظار داشته باشید که بارها حرف‌های‌تان را به خودتان تحویل دهد، اما چطور می‌توانید از پیام کوتاه به‌نفع خودتان استفاده کنید؟ کمی فکر کنید؛ ارسال یک پیامک بی‌روح برای نشان دادن اینکه همه چیز تحت کنترل‌تان است، ممکن است بد تعبیر شود.
 بهتر است از متن زیر استفاده کنید؛ «برای حرف زدن آماده نیستم. اجازه بده کمی فکر کنم تا دیرتر حرف بزنیم.»  به این ترتیب، متهم نمی‌شوید که او را نادیده گرفته‌اید. همچنین حرفی نمی‌زنید که بعدها از گفتنش پشیمان شوید. وقتی حرف بزنید که آرام، معقول و منطقی باشید، در این شرایط می‌توانید بر حرف‌های‌تان کنترل کامل داشته باشید.
 

,آشتی بعد از دعوا,مشاوره زناشویی,مشاوره خانواده,[categoriy]

افراط نکنید!

گیر کردن در ورطه پیام‌های کوتاه به تلفن همراه همسرتان، آسان است. اگر همین‌طور ادامه دهید، ارتباط مستقیم جای خود را به پیامک‌ها خواهند داد. در این شرایط، ممکن است کمتر به دیدن هم بروید، چون فکر می‌کنید دائما در کنار هم هستید. با اینکه ارسال پیام کوتاه تا حد زیادی باعث نزدیکی بیشتر می‌شود، افراط در ارسال پیام کوتاه می‌تواند مشکلاتی به بار آورد. لری شید و جاناتان سندبرگ، از دانشگاه بریگهام یانگ دریافتند که ارسال پیامک‌های زیاد از حد، به نارضایتی در رابطه منجر می‌شود، بنابراین اگر روز و شب به همدیگر پیامک می‌زنید، بهتر است کمی دست نگه دارید.

در موقعیت‌ مرگ و زندگی زنگ بزنید لطفا!
هرگز در موقعیت‌های مرگ و زندگی پیامک نزنید؛ تماس بگیرید! اگر تصادف کرده‌اید، از پیامک برای درخواست کمک استفاده نکنید. ممکن است دریافت‌کننده پیام فکر کند شوخی کرده‌اید. به‌طور کلی ۹۰درصد از پیامک‌ها در ۳‌دقیقه نخست پس از دریافت خوانده می‌شوند؛ اما چه می‌شود اگر پیام اضطراری شما جزء آن ۱۰درصد باقی مانده باشد؟ بنابراین، در شرایط اضطراری هرگز از پیامک استفاده نکنید. اما اگر در یک موقعیت اضطراری با کسی تماس گرفتید و پاسخ نداد، بهتر است پیامک بزنید و از ای‌میل صوتی استفاده نکنید. ممکن است افراد ای‌میل صوتی خود را تا چندین روز چک نکنند.

صادق باشید
همه ما از پشت صفحه نمایش گوشی پیامک می‌زنیم، اما این به آن معنا نیست که از گوشی به‌عنوان یک سپر استفاده کنیم.  پیامک صادقانه‌ترین نوع ارتباط است. اغلب افراد در پیامک‌های‌شان صادق‌تر از یک ارتباط واقعی هستند. اما ممکن است این صداقت همان چیزی نباشد که انتظارش را دارید.
وقتی از پیام کوتاه استفاده می‌کنید، می‌توانید حرف‌هایی بزنید که هرگز در یک ارتباط واقعی فکرش را هم نکرده‌اید. حتی ممکن است بعضا به کسی توهین کنید، حرفی را از روی بی‌فکری بزنید یا اینکه شخصیت واقعی‌تان را از دید دیگران پنهان نگه دارید؛ چون فکر می‌کنید که این‌طور بیشتر در امان هستید.

از این تکنیک کمک بگیرید
دکتر مونیکا مور، روانشناس دانشگاه وبستر در سنت لوئیس معتقد است که تماس چشمی در دیدارهای دوستانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اینکه وقتی با دیگران هستید، دائما سرتان توی صفحه گوشی باشد، به‌نوعی نشانه بی‌ادبی است. وقتی با کسی هستید، صددرصد حواس‌تان را به او اختصاص دهید. با این کار، نه تنها شخصیت خود را نشان می‌دهید، بلکه دیگران را هم به خود علاقه‌مند می‌کنید. توصیه ما این است که تا حد امکان گوشی تلفن همراه‌تان را حتی روی میز نگذارید.
 آن را در جیب‌تان بگذارید و برای چک کردن به دستشویی بروید. اگر پیامی که منتظرش هستید خیلی مهم است و باید بلافاصله پاسخ بدهید، حتما پیش از دست گرفتن تلفن، از طرف مقابل‌تان مودبانه عذرخواهی کنید و با یک توضیح کوتاه او را از اهمیت موضوع باخبر کنید.

,آشتی بعد از دعوا,مشاوره زناشویی,مشاوره خانواده,[categoriy]

چطور پیامک رسمی بدهیم؟
آگاهی از نحوه ارسال پیامک در محیط کاری می‌تواند دشوار باشد. اگر برای ارسال یک پیامک کاری از همان اصول ارسال پیامک‌های شخصی استفاده کنید، ممکن است غیرحرفه‌ای به‌نظر برسید همچنین این احتمال وجود دارد که از اهمیت پیام‌تان کاسته شود. بهتر است ریسک‌های موجود را درک کنید، قواعد را یاد بگیرید و مثل یک قهرمان بازی کنید، چون اگر از ارسال پیامک‌های کاری اجتناب کنید، از شانس پیشرفت در زندگی شغلی و حرفه‌ای خود باز خواهید ماند. بررسی‌های انجام شده در سال‌۲۰۱۵ نشان داد که ۸۰‌درصد از متخصصان کسب‌و‌کار به‌صورت روزانه پیامک می‌فرستند. این در‌حالی است که ۱۵درصد از این افراد می‌گفتند بیش از نیمی از پیام‌های کوتاه‌شان صرفا با اهداف کاری ارسال شده است.
از این رو، مشخص شد که اکثر مردم با مقاصد کاری به ارسال پیامک می‌پردازند. پیام کوتاه می‌تواند باعث افزایش صمیمیت در محیط کسب‌وکار شود. به‌عنوان مثال، اگر یکی از اعضای ارشد یک کار بزرگ انجام داده است، ارسال پیامک برای تقدیر و تشکر از تلاش‌های او می‌تواند ارزشمند باشد. همچنین، اگر می‌خواهید سطح اعتماد بین خود و مشتریان‌تان را افزایش دهید، می‌توانید از پیامک استفاده کنید. این کار پرده‌های بین شخصیت حرفه‌ای و شخصیت خصوصی شما را بر می‌اندازد و شخصیت حقیقی شما را آن‌طور که خارج از محیط کسب‌و‌کار دیده می‌شود، به دیگران نشان می‌دهد.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 208 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 7:08

به گزارش آکاایران: هنرمندان به‌دلیل شهرت و محبوبیت خود ازجمله افراد تاثیرگذار در جامعه هستند که کوچک‌ترین رفتارشان موردتوجه قرار می‌گیرد. شاید طلاق و جدایی بازیگران هم از آن دست موضوعاتی باشد که بسیاری از ما با شنیدن آن، هم ناراحت می‌شویم و هم کنجکاو که واقعا چرا؟

چرا یک زوج هنرمند (حداقل یکی از طرفین هنرمند هستند) بعد از مدتی از هم جدا می‌شوند؟ آیا واقعا میزان طلاق در هنرمندان بیشتر از سایر افراد است یا نه یا اینکه می‌گویند تجربه یک زندگی عاشقانه و آرام برای هنرمندان ساده نیست درست است یا نه؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با دکتر عباس رمضانی فرانی،   روانشناس و عضو هیات علمی انستیتو روانپزشکی تهران و دکتر شهرام اسلامی، روانشناس و مشاور برنامه‌های صداوسیما به گفت‌وگو نشستیم. اگر می‌خواهید با یک هنرمند زندگی کنید یا کنجکاو هستید راجع به آسیب‌شناسی طلاق هنرمندان بیشتر بدانید، این گزارش را بخوانید.


تفکری که غلط از آب درآمد
 دکتر عباس رمضانی فرانی درباره آمار طلاق بین هنرمندان می‌گوید: به‌طور کلی متاسفانه میزان طلاق در کشور ما افزایش یافته که این افزایش در شهرهای بزرگ و صنعتی هم بیش از شهرهای کوچک است. طلاق از آن دست آسیب‌هایی است که علل و عوامل مختلفی می‌تواند در آن دخیل باشد. به‌تبع همین عوامل بی‌شمار، باید آموزش‌های مختلفی را هم برای پیشگیری از طلاق و حفظ زندگی خانوادگی آموخت. اما آنچه در این پرونده مدنظر قرار دارد طلاق بین یکی از اقشار جامعه، یعنی هنرمندان است.
آمار دقیق یا تحقیق واحدی درباره میزان طلاق بین هنرمندان وجود ندارد که بتوان برمبنای آن نظر داد و مشخص کرد که آیا طلاق بین هنرمندان بیش از سایر مردم است یا نه. اما چیزی که وجود دارد این است که هنرمندان به‌دلیل شغل،  شهرت و محبوبیت خود بیش از دیگران درمعرض دید و توجه عموم هستند؛ بنابراین طلاق یک زوج هنرمند بیش از دیگران به چشم می‌آید. این موضوع فقط برای ازدواج و طلاق نیست؛ بیماری، فرزنددار شدن، رفتن به خارج از کشور و... هم بین هنرمندان بیشتر دیده می‌شود. اساسا مردم به‌دنبال فهمیدن زندگی هنرمندان هستند و مثلا خبر جراحی یک هنرمند به سرعت در جامعه پخش می‌شود. این است که نمی‌توان با قطعیت گفت این میزان از طلاق بین هنرمندان بیش از سایر افراد جامعه است یا نه.  

نمی‌توان برای هنرمندان نسخه نوشت

دکتر رمضانی فرانی در ادامه درباره علل مختلف جدایی زوج‌های هنرمند می‌گوید: عوامل زیادی برای جدایی بین افراد هنرمند می‌توان عنوان کرد. بسیاری از هنرمندان ممکن است مثل افراد دیگر دلایل خاص خود را برای جدایی از همسرشان داشته باشند و نمی‌توان برای همه یک نسخه واحد پیچید. ممکن است یک هنرمند هم به‌دلیل عدم تفاهم، عدم درک متقابل، سردی عاطفی و... از همسر خود جدا شود. اما چیزی که وجود دارد این است که برای یک هنرمند مسائل بیشتری وجود دارد. مثلا یک هنرمند روابط اجتماعی گسترده‌ای دارد، باید در بعضی محافل شرکت کند، در خیابان او را می‌شناسند، مرز زندگی خصوصی‌اش کمرنگ‌تر است و... همه اینها می‌تواند به‌عنوان عوامل تاثیرگذار درنظر گرفته شود. این موضوع هم به‌عنوان  پیش‌فرض وجود دارد که تمام این مسائل بر زندگی خانوادگی تاثیرگذار خواهد بود.

چرا طلاق؟

دکتر اسلامی در این باره می‌گوید: هنرمندان کار خود را خیلی دوست دارند، این حرفه به زمان زیادی نیاز دارد، علاقه هم باعث می‌شود که زمان بیشتری برای آن صرف کنند، درنتیجه میزان زمانی که یک هنرمند برای حرفه و شغل خود صرف می‌کند بیشتر از وقتی است که با خانواده و همسر خود می‌گذراند. همین موضوع آغاز نارضایتی همسران هنرمندان است. این احساس در همسر به وجود می‌آید که چون وقت بیشتری برای کار اختصاص می‌یابد، پس آن‌قدری که باید مرا دوست ندارد.
وقتی این موضوع مطرح می‌شود، کسی که هنرمند است عنوان می‌کند که وقتی همسرش همه چیز را می‌داند نباید اعتراضی وجود داشته باشد. همین‌ها سرآغاز بسیاری از آسیب‌ها و دلسردی‌هاست. از طرفی اگر خانم، هنرمند باشد، مسائل مربوط به تعصبات مردانه بیشتر می‌شود و این آسیب‌ها هم بیشتر می‌شود. این قضیه زمانی پررنگ‌تر می‌شود که خانم از همکاران غیرهم‌جنس خود تمجید کند. آن‌وقت است که مرد برای اثبات خود، حفظ زندگی، حفظ همسر و روابط خود دچار استرس می‌شود.

شاید دورکاری مقصر است!
دکتر اسلامی توضیح می‌دهد: کسی که بازیگر است ممکن است چند ماه شبانه‌روز سرکار باشد، سفر داشته باشد و... بعد از این ممکن است ماه‌ها بیکار باشد و در خانه بماند. هردوی این شرایط آسیب‌زاست. یعنی هم زمانی که فرد دائم سرکار است خلأ به وجود می‌آید و زن و شوهر زمان مناسبی کنار هم نیستند و ممکن است دلسردی ایجاد شود، هم زمانی که در خانه هستند ممکن است خسته و کلافه شوند و بحث و درگیری به‌وجود آید. همین عدم تنظیم زمانی می‌تواند مشکلات زیادی را به‌وجود آورد که وقتی فرزندانی هم در میان باشند کار سخت‌تر می‌شود.

هواداران دردسرساز

دکتر اسلامی به هواداران هم اشاره می‌کند و می‌گوید: هنرمندان به‌تبع شهرت و محبوبیت خود هوادارانی از هر دو جنس دارند. بارها دیده‌ایم که از سمت افراد غیر هم‌جنس یک هنرمند در فضای مجازی، در اینترنت یا حتی تلفن شخصی پیام‌های محبت‌آمیز زیادی ارسال می‌شود. این چیزی است که نمی‌توان انکار کرد. اما درمورد هواداران یک هنرمند می‌توان گفت که آنچه می‌تواند در زندگی شخصی و خانوادگی اختلال ایجاد کند نوع پاسخ آن هنرمند نسبت به این ابراز محبت‌هاست.
یک خانم و یک آقای بالغ متوجه می‌شود که این پیام‌ها از سمت دیگران است و به همسر هنرمندش ارتباطی ندارد و نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد. اما پاسخی که آن هنرمند در برابر پیام‌ها ارسال می‌کند مهم است و می‌تواند آغاز یک اختلاف بزرگ باشد.

,ازدواج با یک هنرمند,مشاوره ازدواج,بایدها و نباید های ازدواج,[categoriy]

اگر یک پیام محبت‌آمیز از طرف یک فرد ارسال می‌شود نیازی به پاسخ نیست، حتی اگر پاسخ در جهت پند و اندرز آن شخص باشد. یک هنرمند باید نسبت به رفتار و حرف‌های خود بسیار دقیق و سنجیده عمل کند و بداند که هر چیزی ممکن است باعث ایجاد اختلاف شود.
تنها روش درست برخورد با چنین مسائلی این است که آن هنرمند در فضای مجازی یا تلفن شخصی به کسی که پیام نامربوط فرستاده بگوید که به دلیل این پیام نامربوط و غیراخلاقی شما را کلا بلاک می‌کنم. در این صورت دیگران هم متوجه می‌شوند که او شوخی‌بردار نیست و باید حواس‌شان باشد.

 این خانم/آقا در شأن من نیست!

دکتر شهرام اسلامی توضیح می‌دهد: یکی دیگر از مسائل زمانی رخ می‌دهد که شهرت یک هنرمند بعد از ازدواج اتفاق بیفتد. در چنین وضعیتی ممکن است هنرمند تصور کند این خانم یا آقا(همسرش)، حالا که من به شهرت رسیده‌ام و با وضعیت کنونی‌ام، در شأن همسری من نیست. من که مشهور هستم، می‌توانم همسر بهتری داشته باشم و... من معتقدم اینها به‌دلیل رفتارهای غلط همسران نسبت به یکدیگر است. زوجی که رفتار درستی نسبت به یکدیگر داشته باشند اصلا وارد چنین ماجراهایی نمی‌شوند.
یک مثال می‌زنم. می‌گویند خانم باید خود را زیبا کند تا آقا عاشق شود؛ من می‌گویم آقایی که عاشق باشد همسر خود را زیبا می‌بیند. با استفاده از خلاقیت در عشق یا حتی فانتزی‌ها می‌توان شوق رابطه و تازگی عشق را حفظ کرد. ما فقط یاد گرفته‌ایم باید ابراز عشق کرد اما خلاقیت را یاد نگرفته‌ایم. می‌توانیم «دوستت دارم» را به شکل‌های متنوع و خلاقانه‌ای ابراز کنیم.

دو پادشاه در یک اقلیم

دکتر شهرام اسلامی معتقد است: یکی از شرایط دیگر بین هنرمندان زمانی است که هر دو نفر یک ازدواج هنرمند باشند. چنین وضعیتی هم مزایا و هم معایب خاص خود را دارد. وقتی دو نفر همکار باشند، مسلما شرایط کاری یکدیگر را دیده‌اند، مشکلات این حوزه را می‌دانند، درک بیشتری نسبت به وضعیت کاری یکدیگر دارند و... این زوج می‌دانند که ممکن است چه اتفاقات، حواشی و مشکلات مختلفی را داشته باشند.

,ازدواج با یک هنرمند,مشاوره ازدواج,بایدها و نباید های ازدواج,[categoriy]

به‌علاوه شیوه مناسب رفتار با مردم را هم بهتر می‌دانند و درک می‌کنند. اما در عین حال مشکلات یک زوج هنرمند بیشتر هم خواهد بود. در شرایطی که یکی از زوجین هنرمند است، وقتی هنرمند از کار فارغ می‌شود، می‌تواند در کنار همسرش باشد؛ اما وقتی هر دو هنرمند باشند بی‌نظمی در زمان، بیشتر می‌شود. زمان فراغت آقا، خانم سرکار است و برعکس. این است که ندیدن‌ها، کم وقت گذاشتن‌ها و‌... بیشتر می‌شود. به‌علاوه حاشیه‌ها این‌بار دونفر را درگیر می‌کند؛ زمانی برای حاشیه‌های آقا و زمانی برای حاشیه‌های خانم. به‌علاوه دو هنرمند که عاشق شغل‌شان هستند شاید کمی خودخواه‌تر باشند و مسائل دیگری به‌وجود آید.
 یک موضوع دیگر هم در این میان وجود دارد و آن رقابت و حس برتری‌جویی است. دو نفر همکار رقابت بیشتری با هم خواهند داشت و هرکدام می‌خواهد اثبات کند که کارش بهتر است. به‌علاوه دخالت در انتخاب‌ها و کار یکدیگر را هم اضافه کنید که می‌تواند اختلافاتی را ایجاد کند. البته تمام اینها که گفتیم مسائلی است که ممکن است وجود داشته باشد و الزامی نیست. به‌علاوه برخی از این مسائل می‌تواند با برخورد درست، موجب پیشرفت افراد و تحکیم روابط‌شان هم شود. بنابراین هیچ کدام از این مسائل مطلق و الزامی نیست.

پای حاشیه‌های دردسرساز وسط است
دکتر اسلامی می‌گوید: مشکلات و حاشیه‌های پیرامون هنرمندان در کل شباهت زیادی به هم دارد، اما این موضوع در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است. شاید در غرب وجود هواداران جنس مخالف مشکل عمده‌ای محسوب نشود یا مثلا رفت‌و‌آمدهای زیاد خانم هنرمند برای همسرش مشکل چندانی ایجاد نکند و... اما در کشور ما موضوع متفاوت است. در کشورهای غربی، دست دادن با افراد جنس مخالف پذیرفته شده است اما اینجا عرف و قوانین و مذهب چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. به‌علاوه حاشیه‌هایی که درباره هنرمندان به وجود می‌آید و مردم نسبت به آنها واکنش نشان می‌دهند هم مسلما در کشورهای مختلف متفاوت است.  بنابراین اگرچه ذات حرفه هنر یکی است و مشکلات خاص خود را دارد اما ممکن است با توجه به فرهنگ، مشکلات متفاوتی بروز یابد.

شهرت جدا، وظیفه جدا

دکتر رمضانی به تفکیک شغل از زندگی اشاره می‌کند و می‌گوید: بین هنرمندان هم این‌طور نیست که بگوییم همه فلان ویژگی را دارند یا همه آنها به فلان موضوع اهمیتی نمی‌دهند و... به‌هرحال هنرمندان هم هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و باید مطابق این ویژگی‌های خاص نظر داد. اما چیزی که اهمیت دارد این است که هنرمند بتواند تا حد امکان شغل و حرفه خود را از زندگی شخصی خود جدا کند.
 چنین فردی باید بداند که به‌هرحال همسر یک آقا یا خانم است و این چیزی ورای محبوبیت اجتماعی‌اش است. باید بداند به‌عنوان همسر یا پدر چه وظایفی دارد و در این مورد نباید شهرت و محبوبیت خود را وارد کند. همیشه می‌گویند باید مشکلات را پشت در گذاشت، درباره هنرمندان می‌توان گفت یک هنرمند باید شهرت خود را پشت در خانه بگذارد و مثل یک همسر واقعی وارد خانه شود.
 

,ازدواج با یک هنرمند,مشاوره ازدواج,بایدها و نباید های ازدواج,[categoriy]

اگر می‌خواهید با یک هنرمند ازدواج کنید

دکتر رمضانی به کسانی که قصد دارند با هنرمندان ازدواج کنند، می‌گوید: یکی از نکاتی که درباره زندگی با یک فرد هنرمند وجود دارد این است که فردی که می‌خواهد با یک هنرمند پیمان ازدواج ببندد باید به‌طور مشخص این حرفه و شغل را بشناسد. این فرد باید بداند که یک هنرمند زندگی خاص و ویژگی‌های خاص خود را دارد، یک هنرمند ممکن است ساعات نامشخصی سرکار باشد، دیر به خانه برگردد، سفرهای شهرستان یا حتی خارج از کشور داشته باشد، هواداران زیاد و مسلما از جنس مخالف خواهد داشت، ممکن است نتواند مانند یک شخص عادی در جامعه حاضر شود و... همه اینها جزء مواردی است که توصیه می‌کنیم یک نفر قبل از ازدواج با هنرمند، بداند و با در نظر گرفتن همه شرایط، همه امتیازات و مشکلات بتواند تصمیم بگیرد که چنین شرایطی را می‌پذیرد و می‌خواهد با چنین شخصی ازدواج کند یا خیر. مسلما وقتی شرایط برای افراد مشخص و شفاف باشد بهتر می‌توانند آینده خود را ترسیم کرده و آن را بپذیرند. به‌علاوه بعد از ازدواج هم همسر یک فرد مشهور باید بپذیرد که شرایط همسرش به عنوان یک هنرمند چیست و بتواند مسائل را برای خود تحلیل کند.
دکتر اسلامی هم در این باره معتقد است: کسی که می‌خواهد با یک بازیگر ازدواج کند باید بداند که از بسیاری از محاسن زندگی عادی محروم است. اگر یک زن و شوهر در یک رستوران می‌توانند به‌راحتی صحبت کنند، یک زوج هنرمند چنین امکانی را ندارند. اگر یک زن و شوهر عادی می‌توانند هرشب همدیگر را ببینند، یک زوج هنرمند چنین امکانی را ندارند و... رفتار هنرمندان زیر ذره‌بین است و باید اینها را دانست و بعد تصمیم گرفت. به‌علاوه کسی که قصد ازدواج با یک بازیگر را دارد اول باید به خودباوری و اعتماد به نفس رسیده باشد که بداند هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند جای او را بگیرد. چنین کسی باید با سیل عظیم هواداران خصوصا از جنس مخالف رو‌به‌رو شود و ببیند آیا می‌تواند این را بپذیرد یا نه.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 195 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 7:08

به گزارش آکاایران: خیانت گاه تردیدهایی را در زنان درباره خودشان به وجود می آورد.

گاه این سوال برای زنان مطرح می شود که آیا قیافه و یا اندام بد من موجب بروز خیانت در زندگی و رابطه مشترکمان شده است؟ در کدام بخش کم کاری کرده ام که مستحق چنین رفتاری بوده ام؟ برای بررسی مسئله خیانت این سوالات مطرح است که چه عواملی موجب بروز چنین شرایطی شده است و تداوم این وضعیت چه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت؟

نتایج برخی پژوهش ها حاکی از آن است که 40 درصد مردان در طول زندگی مشترک به همسران خود خیانت می کنند. برخی صاحب نظران حوزه روان شناسی عواملی مانند عدم تامین نیازهای احساسی، عاطفی یا جنسی و ... را زمینه ساز خیانت مردان می دانند. نتایج برخی از پژوهش ها نیز حاکی از آن است که 48 درصد مردان عدم رضایت احساسی خود را عامل مهم در خیانت می دانند اما سوال اساسی این است که آیا همه مردان در صورت عدم تامین نیازهای عاطفی یا جنسی دست به خیانت می زنند؟

برخی صاحب نظران نیز خیانت مردان را به نوع طلبی ربط می دهند و باورشان بر این است که تنوع طلبی و روابط متعدد خصلتی مردانه و طبیعی است اما واقعیت امر این است که چنین موضوعی نمی تواند منشأ علمی داشته باشد. اگر چنین است پس باید همه مردان به دلیل خصلت تنوع طلبی دست به خیانت بزنند. از سوی دیگر برخی تحقیقات اخیر خلاف این موضوع را تایید می کند که بر اساس آن تنوع طلبی در زنان بیش از مردان است.
اگرچه عوامل درونی و بیرونی ذکر شده در بروز خیانت بی تاثیر نیست ولی به جرأت می توان گفت مهمترین عامل در قوام و دوام خیانت از سوی مردان، زنان سطح0ی نگر هستند. زنان درگیر در خیانت را می توان به دو گروه تقسیم کرد؛ زنانی که به آنان خیانت شده است و زنانی که مردان را در قوام و دوام خیانت همراهی می کنند.
زنان گروه اول که مورد خیانت واقع شده اند هنگام مواجه با موضوع اعتماد به نفس شان به شدت کاهش پیدا می کند به طوری که اغلب آنان به مقایسه خود با رقیب پرداخته و تمام تلاش شان را برای افزایش جذابیت های ظاهری به کار برده و حتی گاه خود را کاملا شبیه رقیب شان می کنند.
این گروه از زنان باید توجه کنند که بر اساس نتایج تحقیقات تنها 12 درصد مردان خائن بر این باورند که معشوقه شان جذاب تر از همسرشان است. به نظر می رسد این سطحی نگری ریشه یابی و علت یابی مسئله را دشوار می کند و مانع توفیق زنان در بازسازی و نوسازی رابطه شان است. در چنین شرایطی بهتر است زنان در جستجوی پاسخ به چند سوال باشند: اگر اندام و ظاهر بد من موجب خیانت همسرم شده است چرا او این موضوع را با من در میان نگذاشته و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن این ضعف نبودهاست؟ اگر قصد نقض عهد و پیمان مشترک مان را دارد چرا نمی تواند در این باره گفتگو کند؟ آیا همه مردان در صورت مواجهه با مشکل در رابطه شان راه خیانت را در پیش می گیرند؟ پاسخ به این سوالات گام موثری در مواجهه با مسئله خیانت است.
چرا که اولا روشن می کند مرد خائن مهارت گفتگو، راه حل یابی و حل مسئله را ندارد. این مرد نیاز به آموزش و درمان تحت نظر متخصص مجرب دارد. از همه مهم تر چنین نگاهی به موضوع مانع از این می شود تا زنانی که توسط مردان خائن آسیب دیده اند در اقدامی تلافی جویانه دست به خیانت بزنند و تبدیل به زنان آسیب زا شوند.
زنان گروه دوم مردان را در خیانت همراهی می کنند، در چنین شرایطی اعتماد به نفس آنان بالا می رود و تصور می کنند که برتری های قابل توجهی به ویژه از نظر ظاهر نسبت به همسران مردان خائن دارند اما این امر ناشی از سطحی نگری آنان به مسئله پیچیده خیانت است چرا که مطالعات حاکی از آن است که مردان خائن معمولا رابطه خوبی با مادرشان در دوران کودکی نداشته اند. برخی از آنان خودشیفته بوده یا اعتماد به نفس شان پایین است. در اغلب موارد پنهان کاری جزو اصول زندگی آنان است. همچنین برخی آمارها نشان می دهد 66 درصد از مردان خائن از عمل خود بعد از مدتی پشیمان و یا برخی از آنان بعد از مدتی وارد رابطه جدید می شوند.
بنابراین بهتر است از وارد شدن با شور و شعف در چنین رابطه ناسالم و ناپایداری پرهیز شود چرا که قرار گرفتن در چنین رابطه ای موجب آسیب دیدگی و آسیب زایی برای آنان است به ویژه زنانی که خود محصول خیانت مردان هستند، ورودشان به چنین رابطه ای بسیار مخرب و ویرانگر خواهد بود.
به طور کلی می توان گفت خیانت زیر پا گذاشتن تعهد و پیمان بین دو نفر است و در واقع عملی غیراخلاقی است که می تواند پیامدهای نامطلوب فردی و اجتماعی به دنبال داشته باشد. فقدان آمارهای رسمی و مطالعات پژوهشی منسجم، نشان از اهمیت توجه به موضوع دارد.

,خیانت در مردان,علل خیانت مردان,دلایل خیانت مردان,[categoriy]

بنابراین بررسی های روان شناختی و جامعه شناختی موضوع خیانت با تاکید بر «زنان آسیب پذیر و آسیب زا» ضروری به نظر می رسد. در این میان نقش عوامل ساختاری و قانونی در مواجهه با مسئله بسیار حائز اهمیت است چرا که قانون می تواند نقش بازدارنده در این زمینه داشته باشد.
مثلا در برخی کشورها خیانت عملی مجرمانه است و حتی برای آن مجازات سنگینی در نظر گرفته شده است. همچنین ایجاد و تقویت سازمان های غیر دولتی برای بالا بردن سطح دانش، آگاهی و توان افزایی زنان برای مواجهه با مسئله خیانت و همچنین آموزش و بازسازی مردان خائن موثر است.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 192 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 7:07

به گزارش آکاایران: ما انسان هستیم و خطا کردن جزئی از وجود ماست. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که چطور در موقعیت‌های احساسی عملکرد بهتری از خود نشان دهید و بتوانید گلیم‌تان را از آب بیرون بکشید. این امر گاهی اوقات خیلی آسان است و با کنار گذاشتن گوشی تلفن همراه محقق می‌شود. می‌توانیم تمام روز را در‌مورد شگفتی‌های پیامک صحبت کنیم، اما اغلب این خود پیام کوتاه است که می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی به‌دنبال داشته باشد.

 شما نمی‌توانید برای غیبت در جلسه امتحان ریاضی دانشگاه از طریق ای‌میل عذرخواهی کنید، ترک شغل به‌صورت تلفنی صورت خوشی ندارد، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها از کارت‌پستال‌هایی که گهگاه برای‌شان می‌فرستید، خوشحال می‌شوند، اما بیشتر دوست دارند هرازگاهی به آنها سر بزنید تا درباره همه چیز با شما صحبت کنند. با خواندن این مطلب می‌توانید در موقعیت‌های حساس بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

در موقعیت عاطفی پیامک نزنید

بر‌اساس یک قاعده کلی، ارسال پیام کوتاه درمورد مسائل عاطفی دشوار است. اما چرا؟ به گفته کریستین بایرون، محقق رشته مدیریت در دانشگاه سیراکیوز، انسان‌ها به‌طور طبیعی پیام‌ها و ای‌میل‌های دریافتی مبهم خود را با نگاهی بدبینانه می‌خوانند. بر‌اساس مطالعه بایرون، فرد در این شرایط از پیام مثبتی که قرار بود منتقل شود، غافل می‌شود. در اینجا به یک نکته باید توجه کرد و آن این است که پیام‌های کوتاه خود را تا حد امکان رک و بی‌پرده ارسال کنید. اما حقیقت چیز دیگری است؛ وقتی پای احساسات به‌میان می‌آید، رعایت این نکته واقعا سخت خواهد بود! ‌به‌عنوان مثال، فرض کنید خبر فوت پدر یا مادر دوست‌تان به شما رسیده است. 
غریزه به شما می‌گوید هرچه سریع‌تر با او تماس بگیرید. اما به محض اینکه کمی فکر می‌کنید، می‌گویید شاید او در موقعیت مناسبی نباشد و نتواند صحبت کند. افراد در این شرایط معمولا درگیر تماس‌های تلفنی و شنیدن زنگ در هستند، بنابراین شاید بهترین کاری که می‌توان کرد این است که کمی به او فرصت بدهید، اما باید به طریقی به او نشان دهید که به فکرش هستید. پس چه کار باید کرد؟ مطمئنا نمی‌خواهید به او پیام بدهید که: «هی، رفیق، متاسفم که مادرت مُرد.»
 بهتر است در پیام‌تان برایش توضیح دهید که می‌دانید فرستادن پیام در چنین شرایطی کاملا ناکافی است و در اولین فرصتی که او هم آمادگی‌اش را داشته باشد، حتما در کنارش خواهید بود، در‌ضمن در چنین شرایطی به هیچ عنوان از کلمات مخفف و شکلک‌ها استفاده نکنید.

بعد از دعوا پیامک بازی ممنوع!
با همسرتان دعوا کرده‌اید؟ برای درست کردن اوضاع از پیامک استفاده نکنید! ارسال پیامک در این شرایط تنها باعث خراب‌تر شدن اوضاع می‌شود. به‌علاوه، او یک نسخه کتبی از گفته‌های شما خواهد داشت. از این رو، باید انتظار داشته باشید که بارها حرف‌های‌تان را به خودتان تحویل دهد، اما چطور می‌توانید از پیام کوتاه به‌نفع خودتان استفاده کنید؟ کمی فکر کنید؛ ارسال یک پیامک بی‌روح برای نشان دادن اینکه همه چیز تحت کنترل‌تان است، ممکن است بد تعبیر شود.
 بهتر است از متن زیر استفاده کنید؛ «برای حرف زدن آماده نیستم. اجازه بده کمی فکر کنم تا دیرتر حرف بزنیم.»  به این ترتیب، متهم نمی‌شوید که او را نادیده گرفته‌اید. همچنین حرفی نمی‌زنید که بعدها از گفتنش پشیمان شوید. وقتی حرف بزنید که آرام، معقول و منطقی باشید، در این شرایط می‌توانید بر حرف‌های‌تان کنترل کامل داشته باشید.
 

,آشتی بعد از دعوا,مشاوره زناشویی,مشاوره خانواده,[categoriy]

افراط نکنید!

گیر کردن در ورطه پیام‌های کوتاه به تلفن همراه همسرتان، آسان است. اگر همین‌طور ادامه دهید، ارتباط مستقیم جای خود را به پیامک‌ها خواهند داد. در این شرایط، ممکن است کمتر به دیدن هم بروید، چون فکر می‌کنید دائما در کنار هم هستید. با اینکه ارسال پیام کوتاه تا حد زیادی باعث نزدیکی بیشتر می‌شود، افراط در ارسال پیام کوتاه می‌تواند مشکلاتی به بار آورد. لری شید و جاناتان سندبرگ، از دانشگاه بریگهام یانگ دریافتند که ارسال پیامک‌های زیاد از حد، به نارضایتی در رابطه منجر می‌شود، بنابراین اگر روز و شب به همدیگر پیامک می‌زنید، بهتر است کمی دست نگه دارید.

در موقعیت‌ مرگ و زندگی زنگ بزنید لطفا!
هرگز در موقعیت‌های مرگ و زندگی پیامک نزنید؛ تماس بگیرید! اگر تصادف کرده‌اید، از پیامک برای درخواست کمک استفاده نکنید. ممکن است دریافت‌کننده پیام فکر کند شوخی کرده‌اید. به‌طور کلی ۹۰درصد از پیامک‌ها در ۳‌دقیقه نخست پس از دریافت خوانده می‌شوند؛ اما چه می‌شود اگر پیام اضطراری شما جزء آن ۱۰درصد باقی مانده باشد؟ بنابراین، در شرایط اضطراری هرگز از پیامک استفاده نکنید. اما اگر در یک موقعیت اضطراری با کسی تماس گرفتید و پاسخ نداد، بهتر است پیامک بزنید و از ای‌میل صوتی استفاده نکنید. ممکن است افراد ای‌میل صوتی خود را تا چندین روز چک نکنند.

صادق باشید
همه ما از پشت صفحه نمایش گوشی پیامک می‌زنیم، اما این به آن معنا نیست که از گوشی به‌عنوان یک سپر استفاده کنیم.  پیامک صادقانه‌ترین نوع ارتباط است. اغلب افراد در پیامک‌های‌شان صادق‌تر از یک ارتباط واقعی هستند. اما ممکن است این صداقت همان چیزی نباشد که انتظارش را دارید.
وقتی از پیام کوتاه استفاده می‌کنید، می‌توانید حرف‌هایی بزنید که هرگز در یک ارتباط واقعی فکرش را هم نکرده‌اید. حتی ممکن است بعضا به کسی توهین کنید، حرفی را از روی بی‌فکری بزنید یا اینکه شخصیت واقعی‌تان را از دید دیگران پنهان نگه دارید؛ چون فکر می‌کنید که این‌طور بیشتر در امان هستید.

از این تکنیک کمک بگیرید
دکتر مونیکا مور، روانشناس دانشگاه وبستر در سنت لوئیس معتقد است که تماس چشمی در دیدارهای دوستانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اینکه وقتی با دیگران هستید، دائما سرتان توی صفحه گوشی باشد، به‌نوعی نشانه بی‌ادبی است. وقتی با کسی هستید، صددرصد حواس‌تان را به او اختصاص دهید. با این کار، نه تنها شخصیت خود را نشان می‌دهید، بلکه دیگران را هم به خود علاقه‌مند می‌کنید. توصیه ما این است که تا حد امکان گوشی تلفن همراه‌تان را حتی روی میز نگذارید.
 آن را در جیب‌تان بگذارید و برای چک کردن به دستشویی بروید. اگر پیامی که منتظرش هستید خیلی مهم است و باید بلافاصله پاسخ بدهید، حتما پیش از دست گرفتن تلفن، از طرف مقابل‌تان مودبانه عذرخواهی کنید و با یک توضیح کوتاه او را از اهمیت موضوع باخبر کنید.

,آشتی بعد از دعوا,مشاوره زناشویی,مشاوره خانواده,[categoriy]

چطور پیامک رسمی بدهیم؟
آگاهی از نحوه ارسال پیامک در محیط کاری می‌تواند دشوار باشد. اگر برای ارسال یک پیامک کاری از همان اصول ارسال پیامک‌های شخصی استفاده کنید، ممکن است غیرحرفه‌ای به‌نظر برسید همچنین این احتمال وجود دارد که از اهمیت پیام‌تان کاسته شود. بهتر است ریسک‌های موجود را درک کنید، قواعد را یاد بگیرید و مثل یک قهرمان بازی کنید، چون اگر از ارسال پیامک‌های کاری اجتناب کنید، از شانس پیشرفت در زندگی شغلی و حرفه‌ای خود باز خواهید ماند. بررسی‌های انجام شده در سال‌۲۰۱۵ نشان داد که ۸۰‌درصد از متخصصان کسب‌و‌کار به‌صورت روزانه پیامک می‌فرستند. این در‌حالی است که ۱۵درصد از این افراد می‌گفتند بیش از نیمی از پیام‌های کوتاه‌شان صرفا با اهداف کاری ارسال شده است.
از این رو، مشخص شد که اکثر مردم با مقاصد کاری به ارسال پیامک می‌پردازند. پیام کوتاه می‌تواند باعث افزایش صمیمیت در محیط کسب‌وکار شود. به‌عنوان مثال، اگر یکی از اعضای ارشد یک کار بزرگ انجام داده است، ارسال پیامک برای تقدیر و تشکر از تلاش‌های او می‌تواند ارزشمند باشد. همچنین، اگر می‌خواهید سطح اعتماد بین خود و مشتریان‌تان را افزایش دهید، می‌توانید از پیامک استفاده کنید. این کار پرده‌های بین شخصیت حرفه‌ای و شخصیت خصوصی شما را بر می‌اندازد و شخصیت حقیقی شما را آن‌طور که خارج از محیط کسب‌و‌کار دیده می‌شود، به دیگران نشان می‌دهد.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 193 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 19:35

به گزارش آکاایران: هنرمندان به‌دلیل شهرت و محبوبیت خود ازجمله افراد تاثیرگذار در جامعه هستند که کوچک‌ترین رفتارشان موردتوجه قرار می‌گیرد. شاید طلاق و جدایی بازیگران هم از آن دست موضوعاتی باشد که بسیاری از ما با شنیدن آن، هم ناراحت می‌شویم و هم کنجکاو که واقعا چرا؟

چرا یک زوج هنرمند (حداقل یکی از طرفین هنرمند هستند) بعد از مدتی از هم جدا می‌شوند؟ آیا واقعا میزان طلاق در هنرمندان بیشتر از سایر افراد است یا نه یا اینکه می‌گویند تجربه یک زندگی عاشقانه و آرام برای هنرمندان ساده نیست درست است یا نه؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با دکتر عباس رمضانی فرانی،   روانشناس و عضو هیات علمی انستیتو روانپزشکی تهران و دکتر شهرام اسلامی، روانشناس و مشاور برنامه‌های صداوسیما به گفت‌وگو نشستیم. اگر می‌خواهید با یک هنرمند زندگی کنید یا کنجکاو هستید راجع به آسیب‌شناسی طلاق هنرمندان بیشتر بدانید، این گزارش را بخوانید.


تفکری که غلط از آب درآمد
 دکتر عباس رمضانی فرانی درباره آمار طلاق بین هنرمندان می‌گوید: به‌طور کلی متاسفانه میزان طلاق در کشور ما افزایش یافته که این افزایش در شهرهای بزرگ و صنعتی هم بیش از شهرهای کوچک است. طلاق از آن دست آسیب‌هایی است که علل و عوامل مختلفی می‌تواند در آن دخیل باشد. به‌تبع همین عوامل بی‌شمار، باید آموزش‌های مختلفی را هم برای پیشگیری از طلاق و حفظ زندگی خانوادگی آموخت. اما آنچه در این پرونده مدنظر قرار دارد طلاق بین یکی از اقشار جامعه، یعنی هنرمندان است.
آمار دقیق یا تحقیق واحدی درباره میزان طلاق بین هنرمندان وجود ندارد که بتوان برمبنای آن نظر داد و مشخص کرد که آیا طلاق بین هنرمندان بیش از سایر مردم است یا نه. اما چیزی که وجود دارد این است که هنرمندان به‌دلیل شغل،  شهرت و محبوبیت خود بیش از دیگران درمعرض دید و توجه عموم هستند؛ بنابراین طلاق یک زوج هنرمند بیش از دیگران به چشم می‌آید. این موضوع فقط برای ازدواج و طلاق نیست؛ بیماری، فرزنددار شدن، رفتن به خارج از کشور و... هم بین هنرمندان بیشتر دیده می‌شود. اساسا مردم به‌دنبال فهمیدن زندگی هنرمندان هستند و مثلا خبر جراحی یک هنرمند به سرعت در جامعه پخش می‌شود. این است که نمی‌توان با قطعیت گفت این میزان از طلاق بین هنرمندان بیش از سایر افراد جامعه است یا نه.  

نمی‌توان برای هنرمندان نسخه نوشت

دکتر رمضانی فرانی در ادامه درباره علل مختلف جدایی زوج‌های هنرمند می‌گوید: عوامل زیادی برای جدایی بین افراد هنرمند می‌توان عنوان کرد. بسیاری از هنرمندان ممکن است مثل افراد دیگر دلایل خاص خود را برای جدایی از همسرشان داشته باشند و نمی‌توان برای همه یک نسخه واحد پیچید. ممکن است یک هنرمند هم به‌دلیل عدم تفاهم، عدم درک متقابل، سردی عاطفی و... از همسر خود جدا شود. اما چیزی که وجود دارد این است که برای یک هنرمند مسائل بیشتری وجود دارد. مثلا یک هنرمند روابط اجتماعی گسترده‌ای دارد، باید در بعضی محافل شرکت کند، در خیابان او را می‌شناسند، مرز زندگی خصوصی‌اش کمرنگ‌تر است و... همه اینها می‌تواند به‌عنوان عوامل تاثیرگذار درنظر گرفته شود. این موضوع هم به‌عنوان  پیش‌فرض وجود دارد که تمام این مسائل بر زندگی خانوادگی تاثیرگذار خواهد بود.

چرا طلاق؟

دکتر اسلامی در این باره می‌گوید: هنرمندان کار خود را خیلی دوست دارند، این حرفه به زمان زیادی نیاز دارد، علاقه هم باعث می‌شود که زمان بیشتری برای آن صرف کنند، درنتیجه میزان زمانی که یک هنرمند برای حرفه و شغل خود صرف می‌کند بیشتر از وقتی است که با خانواده و همسر خود می‌گذراند. همین موضوع آغاز نارضایتی همسران هنرمندان است. این احساس در همسر به وجود می‌آید که چون وقت بیشتری برای کار اختصاص می‌یابد، پس آن‌قدری که باید مرا دوست ندارد.
وقتی این موضوع مطرح می‌شود، کسی که هنرمند است عنوان می‌کند که وقتی همسرش همه چیز را می‌داند نباید اعتراضی وجود داشته باشد. همین‌ها سرآغاز بسیاری از آسیب‌ها و دلسردی‌هاست. از طرفی اگر خانم، هنرمند باشد، مسائل مربوط به تعصبات مردانه بیشتر می‌شود و این آسیب‌ها هم بیشتر می‌شود. این قضیه زمانی پررنگ‌تر می‌شود که خانم از همکاران غیرهم‌جنس خود تمجید کند. آن‌وقت است که مرد برای اثبات خود، حفظ زندگی، حفظ همسر و روابط خود دچار استرس می‌شود.

شاید دورکاری مقصر است!
دکتر اسلامی توضیح می‌دهد: کسی که بازیگر است ممکن است چند ماه شبانه‌روز سرکار باشد، سفر داشته باشد و... بعد از این ممکن است ماه‌ها بیکار باشد و در خانه بماند. هردوی این شرایط آسیب‌زاست. یعنی هم زمانی که فرد دائم سرکار است خلأ به وجود می‌آید و زن و شوهر زمان مناسبی کنار هم نیستند و ممکن است دلسردی ایجاد شود، هم زمانی که در خانه هستند ممکن است خسته و کلافه شوند و بحث و درگیری به‌وجود آید. همین عدم تنظیم زمانی می‌تواند مشکلات زیادی را به‌وجود آورد که وقتی فرزندانی هم در میان باشند کار سخت‌تر می‌شود.

هواداران دردسرساز

دکتر اسلامی به هواداران هم اشاره می‌کند و می‌گوید: هنرمندان به‌تبع شهرت و محبوبیت خود هوادارانی از هر دو جنس دارند. بارها دیده‌ایم که از سمت افراد غیر هم‌جنس یک هنرمند در فضای مجازی، در اینترنت یا حتی تلفن شخصی پیام‌های محبت‌آمیز زیادی ارسال می‌شود. این چیزی است که نمی‌توان انکار کرد. اما درمورد هواداران یک هنرمند می‌توان گفت که آنچه می‌تواند در زندگی شخصی و خانوادگی اختلال ایجاد کند نوع پاسخ آن هنرمند نسبت به این ابراز محبت‌هاست.
یک خانم و یک آقای بالغ متوجه می‌شود که این پیام‌ها از سمت دیگران است و به همسر هنرمندش ارتباطی ندارد و نمی‌تواند جلوی آنها را بگیرد. اما پاسخی که آن هنرمند در برابر پیام‌ها ارسال می‌کند مهم است و می‌تواند آغاز یک اختلاف بزرگ باشد.

,ازدواج با یک هنرمند,مشاوره ازدواج,بایدها و نباید های ازدواج,[categoriy]

اگر یک پیام محبت‌آمیز از طرف یک فرد ارسال می‌شود نیازی به پاسخ نیست، حتی اگر پاسخ در جهت پند و اندرز آن شخص باشد. یک هنرمند باید نسبت به رفتار و حرف‌های خود بسیار دقیق و سنجیده عمل کند و بداند که هر چیزی ممکن است باعث ایجاد اختلاف شود.
تنها روش درست برخورد با چنین مسائلی این است که آن هنرمند در فضای مجازی یا تلفن شخصی به کسی که پیام نامربوط فرستاده بگوید که به دلیل این پیام نامربوط و غیراخلاقی شما را کلا بلاک می‌کنم. در این صورت دیگران هم متوجه می‌شوند که او شوخی‌بردار نیست و باید حواس‌شان باشد.

 این خانم/آقا در شأن من نیست!

دکتر شهرام اسلامی توضیح می‌دهد: یکی دیگر از مسائل زمانی رخ می‌دهد که شهرت یک هنرمند بعد از ازدواج اتفاق بیفتد. در چنین وضعیتی ممکن است هنرمند تصور کند این خانم یا آقا(همسرش)، حالا که من به شهرت رسیده‌ام و با وضعیت کنونی‌ام، در شأن همسری من نیست. من که مشهور هستم، می‌توانم همسر بهتری داشته باشم و... من معتقدم اینها به‌دلیل رفتارهای غلط همسران نسبت به یکدیگر است. زوجی که رفتار درستی نسبت به یکدیگر داشته باشند اصلا وارد چنین ماجراهایی نمی‌شوند.
یک مثال می‌زنم. می‌گویند خانم باید خود را زیبا کند تا آقا عاشق شود؛ من می‌گویم آقایی که عاشق باشد همسر خود را زیبا می‌بیند. با استفاده از خلاقیت در عشق یا حتی فانتزی‌ها می‌توان شوق رابطه و تازگی عشق را حفظ کرد. ما فقط یاد گرفته‌ایم باید ابراز عشق کرد اما خلاقیت را یاد نگرفته‌ایم. می‌توانیم «دوستت دارم» را به شکل‌های متنوع و خلاقانه‌ای ابراز کنیم.

دو پادشاه در یک اقلیم

دکتر شهرام اسلامی معتقد است: یکی از شرایط دیگر بین هنرمندان زمانی است که هر دو نفر یک ازدواج هنرمند باشند. چنین وضعیتی هم مزایا و هم معایب خاص خود را دارد. وقتی دو نفر همکار باشند، مسلما شرایط کاری یکدیگر را دیده‌اند، مشکلات این حوزه را می‌دانند، درک بیشتری نسبت به وضعیت کاری یکدیگر دارند و... این زوج می‌دانند که ممکن است چه اتفاقات، حواشی و مشکلات مختلفی را داشته باشند.

,ازدواج با یک هنرمند,مشاوره ازدواج,بایدها و نباید های ازدواج,[categoriy]

به‌علاوه شیوه مناسب رفتار با مردم را هم بهتر می‌دانند و درک می‌کنند. اما در عین حال مشکلات یک زوج هنرمند بیشتر هم خواهد بود. در شرایطی که یکی از زوجین هنرمند است، وقتی هنرمند از کار فارغ می‌شود، می‌تواند در کنار همسرش باشد؛ اما وقتی هر دو هنرمند باشند بی‌نظمی در زمان، بیشتر می‌شود. زمان فراغت آقا، خانم سرکار است و برعکس. این است که ندیدن‌ها، کم وقت گذاشتن‌ها و‌... بیشتر می‌شود. به‌علاوه حاشیه‌ها این‌بار دونفر را درگیر می‌کند؛ زمانی برای حاشیه‌های آقا و زمانی برای حاشیه‌های خانم. به‌علاوه دو هنرمند که عاشق شغل‌شان هستند شاید کمی خودخواه‌تر باشند و مسائل دیگری به‌وجود آید.
 یک موضوع دیگر هم در این میان وجود دارد و آن رقابت و حس برتری‌جویی است. دو نفر همکار رقابت بیشتری با هم خواهند داشت و هرکدام می‌خواهد اثبات کند که کارش بهتر است. به‌علاوه دخالت در انتخاب‌ها و کار یکدیگر را هم اضافه کنید که می‌تواند اختلافاتی را ایجاد کند. البته تمام اینها که گفتیم مسائلی است که ممکن است وجود داشته باشد و الزامی نیست. به‌علاوه برخی از این مسائل می‌تواند با برخورد درست، موجب پیشرفت افراد و تحکیم روابط‌شان هم شود. بنابراین هیچ کدام از این مسائل مطلق و الزامی نیست.

پای حاشیه‌های دردسرساز وسط است
دکتر اسلامی می‌گوید: مشکلات و حاشیه‌های پیرامون هنرمندان در کل شباهت زیادی به هم دارد، اما این موضوع در فرهنگ‌های مختلف متفاوت است. شاید در غرب وجود هواداران جنس مخالف مشکل عمده‌ای محسوب نشود یا مثلا رفت‌و‌آمدهای زیاد خانم هنرمند برای همسرش مشکل چندانی ایجاد نکند و... اما در کشور ما موضوع متفاوت است. در کشورهای غربی، دست دادن با افراد جنس مخالف پذیرفته شده است اما اینجا عرف و قوانین و مذهب چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. به‌علاوه حاشیه‌هایی که درباره هنرمندان به وجود می‌آید و مردم نسبت به آنها واکنش نشان می‌دهند هم مسلما در کشورهای مختلف متفاوت است.  بنابراین اگرچه ذات حرفه هنر یکی است و مشکلات خاص خود را دارد اما ممکن است با توجه به فرهنگ، مشکلات متفاوتی بروز یابد.

شهرت جدا، وظیفه جدا

دکتر رمضانی به تفکیک شغل از زندگی اشاره می‌کند و می‌گوید: بین هنرمندان هم این‌طور نیست که بگوییم همه فلان ویژگی را دارند یا همه آنها به فلان موضوع اهمیتی نمی‌دهند و... به‌هرحال هنرمندان هم هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و باید مطابق این ویژگی‌های خاص نظر داد. اما چیزی که اهمیت دارد این است که هنرمند بتواند تا حد امکان شغل و حرفه خود را از زندگی شخصی خود جدا کند.
 چنین فردی باید بداند که به‌هرحال همسر یک آقا یا خانم است و این چیزی ورای محبوبیت اجتماعی‌اش است. باید بداند به‌عنوان همسر یا پدر چه وظایفی دارد و در این مورد نباید شهرت و محبوبیت خود را وارد کند. همیشه می‌گویند باید مشکلات را پشت در گذاشت، درباره هنرمندان می‌توان گفت یک هنرمند باید شهرت خود را پشت در خانه بگذارد و مثل یک همسر واقعی وارد خانه شود.
 

,ازدواج با یک هنرمند,مشاوره ازدواج,بایدها و نباید های ازدواج,[categoriy]

اگر می‌خواهید با یک هنرمند ازدواج کنید

دکتر رمضانی به کسانی که قصد دارند با هنرمندان ازدواج کنند، می‌گوید: یکی از نکاتی که درباره زندگی با یک فرد هنرمند وجود دارد این است که فردی که می‌خواهد با یک هنرمند پیمان ازدواج ببندد باید به‌طور مشخص این حرفه و شغل را بشناسد. این فرد باید بداند که یک هنرمند زندگی خاص و ویژگی‌های خاص خود را دارد، یک هنرمند ممکن است ساعات نامشخصی سرکار باشد، دیر به خانه برگردد، سفرهای شهرستان یا حتی خارج از کشور داشته باشد، هواداران زیاد و مسلما از جنس مخالف خواهد داشت، ممکن است نتواند مانند یک شخص عادی در جامعه حاضر شود و... همه اینها جزء مواردی است که توصیه می‌کنیم یک نفر قبل از ازدواج با هنرمند، بداند و با در نظر گرفتن همه شرایط، همه امتیازات و مشکلات بتواند تصمیم بگیرد که چنین شرایطی را می‌پذیرد و می‌خواهد با چنین شخصی ازدواج کند یا خیر. مسلما وقتی شرایط برای افراد مشخص و شفاف باشد بهتر می‌توانند آینده خود را ترسیم کرده و آن را بپذیرند. به‌علاوه بعد از ازدواج هم همسر یک فرد مشهور باید بپذیرد که شرایط همسرش به عنوان یک هنرمند چیست و بتواند مسائل را برای خود تحلیل کند.
دکتر اسلامی هم در این باره معتقد است: کسی که می‌خواهد با یک بازیگر ازدواج کند باید بداند که از بسیاری از محاسن زندگی عادی محروم است. اگر یک زن و شوهر در یک رستوران می‌توانند به‌راحتی صحبت کنند، یک زوج هنرمند چنین امکانی را ندارند. اگر یک زن و شوهر عادی می‌توانند هرشب همدیگر را ببینند، یک زوج هنرمند چنین امکانی را ندارند و... رفتار هنرمندان زیر ذره‌بین است و باید اینها را دانست و بعد تصمیم گرفت. به‌علاوه کسی که قصد ازدواج با یک بازیگر را دارد اول باید به خودباوری و اعتماد به نفس رسیده باشد که بداند هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند جای او را بگیرد. چنین کسی باید با سیل عظیم هواداران خصوصا از جنس مخالف رو‌به‌رو شود و ببیند آیا می‌تواند این را بپذیرد یا نه.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 179 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 19:35

به گزارش آکاایران: خیانت گاه تردیدهایی را در زنان درباره خودشان به وجود می آورد.

گاه این سوال برای زنان مطرح می شود که آیا قیافه و یا اندام بد من موجب بروز خیانت در زندگی و رابطه مشترکمان شده است؟ در کدام بخش کم کاری کرده ام که مستحق چنین رفتاری بوده ام؟ برای بررسی مسئله خیانت این سوالات مطرح است که چه عواملی موجب بروز چنین شرایطی شده است و تداوم این وضعیت چه پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت؟

نتایج برخی پژوهش ها حاکی از آن است که 40 درصد مردان در طول زندگی مشترک به همسران خود خیانت می کنند. برخی صاحب نظران حوزه روان شناسی عواملی مانند عدم تامین نیازهای احساسی، عاطفی یا جنسی و ... را زمینه ساز خیانت مردان می دانند. نتایج برخی از پژوهش ها نیز حاکی از آن است که 48 درصد مردان عدم رضایت احساسی خود را عامل مهم در خیانت می دانند اما سوال اساسی این است که آیا همه مردان در صورت عدم تامین نیازهای عاطفی یا جنسی دست به خیانت می زنند؟

برخی صاحب نظران نیز خیانت مردان را به نوع طلبی ربط می دهند و باورشان بر این است که تنوع طلبی و روابط متعدد خصلتی مردانه و طبیعی است اما واقعیت امر این است که چنین موضوعی نمی تواند منشأ علمی داشته باشد. اگر چنین است پس باید همه مردان به دلیل خصلت تنوع طلبی دست به خیانت بزنند. از سوی دیگر برخی تحقیقات اخیر خلاف این موضوع را تایید می کند که بر اساس آن تنوع طلبی در زنان بیش از مردان است.
اگرچه عوامل درونی و بیرونی ذکر شده در بروز خیانت بی تاثیر نیست ولی به جرأت می توان گفت مهمترین عامل در قوام و دوام خیانت از سوی مردان، زنان سطح0ی نگر هستند. زنان درگیر در خیانت را می توان به دو گروه تقسیم کرد؛ زنانی که به آنان خیانت شده است و زنانی که مردان را در قوام و دوام خیانت همراهی می کنند.
زنان گروه اول که مورد خیانت واقع شده اند هنگام مواجه با موضوع اعتماد به نفس شان به شدت کاهش پیدا می کند به طوری که اغلب آنان به مقایسه خود با رقیب پرداخته و تمام تلاش شان را برای افزایش جذابیت های ظاهری به کار برده و حتی گاه خود را کاملا شبیه رقیب شان می کنند.
این گروه از زنان باید توجه کنند که بر اساس نتایج تحقیقات تنها 12 درصد مردان خائن بر این باورند که معشوقه شان جذاب تر از همسرشان است. به نظر می رسد این سطحی نگری ریشه یابی و علت یابی مسئله را دشوار می کند و مانع توفیق زنان در بازسازی و نوسازی رابطه شان است. در چنین شرایطی بهتر است زنان در جستجوی پاسخ به چند سوال باشند: اگر اندام و ظاهر بد من موجب خیانت همسرم شده است چرا او این موضوع را با من در میان نگذاشته و به دنبال راه حلی برای برطرف کردن این ضعف نبودهاست؟ اگر قصد نقض عهد و پیمان مشترک مان را دارد چرا نمی تواند در این باره گفتگو کند؟ آیا همه مردان در صورت مواجهه با مشکل در رابطه شان راه خیانت را در پیش می گیرند؟ پاسخ به این سوالات گام موثری در مواجهه با مسئله خیانت است.
چرا که اولا روشن می کند مرد خائن مهارت گفتگو، راه حل یابی و حل مسئله را ندارد. این مرد نیاز به آموزش و درمان تحت نظر متخصص مجرب دارد. از همه مهم تر چنین نگاهی به موضوع مانع از این می شود تا زنانی که توسط مردان خائن آسیب دیده اند در اقدامی تلافی جویانه دست به خیانت بزنند و تبدیل به زنان آسیب زا شوند.
زنان گروه دوم مردان را در خیانت همراهی می کنند، در چنین شرایطی اعتماد به نفس آنان بالا می رود و تصور می کنند که برتری های قابل توجهی به ویژه از نظر ظاهر نسبت به همسران مردان خائن دارند اما این امر ناشی از سطحی نگری آنان به مسئله پیچیده خیانت است چرا که مطالعات حاکی از آن است که مردان خائن معمولا رابطه خوبی با مادرشان در دوران کودکی نداشته اند. برخی از آنان خودشیفته بوده یا اعتماد به نفس شان پایین است. در اغلب موارد پنهان کاری جزو اصول زندگی آنان است. همچنین برخی آمارها نشان می دهد 66 درصد از مردان خائن از عمل خود بعد از مدتی پشیمان و یا برخی از آنان بعد از مدتی وارد رابطه جدید می شوند.
بنابراین بهتر است از وارد شدن با شور و شعف در چنین رابطه ناسالم و ناپایداری پرهیز شود چرا که قرار گرفتن در چنین رابطه ای موجب آسیب دیدگی و آسیب زایی برای آنان است به ویژه زنانی که خود محصول خیانت مردان هستند، ورودشان به چنین رابطه ای بسیار مخرب و ویرانگر خواهد بود.
به طور کلی می توان گفت خیانت زیر پا گذاشتن تعهد و پیمان بین دو نفر است و در واقع عملی غیراخلاقی است که می تواند پیامدهای نامطلوب فردی و اجتماعی به دنبال داشته باشد. فقدان آمارهای رسمی و مطالعات پژوهشی منسجم، نشان از اهمیت توجه به موضوع دارد.

,خیانت در مردان,علل خیانت مردان,دلایل خیانت مردان,[categoriy]

بنابراین بررسی های روان شناختی و جامعه شناختی موضوع خیانت با تاکید بر «زنان آسیب پذیر و آسیب زا» ضروری به نظر می رسد. در این میان نقش عوامل ساختاری و قانونی در مواجهه با مسئله بسیار حائز اهمیت است چرا که قانون می تواند نقش بازدارنده در این زمینه داشته باشد.
مثلا در برخی کشورها خیانت عملی مجرمانه است و حتی برای آن مجازات سنگینی در نظر گرفته شده است. همچنین ایجاد و تقویت سازمان های غیر دولتی برای بالا بردن سطح دانش، آگاهی و توان افزایی زنان برای مواجهه با مسئله خیانت و همچنین آموزش و بازسازی مردان خائن موثر است.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 174 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 19:35

1395/04/30


,[categoriy]

آیا ازدواج خوب است!؟ -آکاآیا ازدواج خوب است!؟ -آکا

آکاایران: آیا ازدواج خوب است!؟

آکاایران: ازدواج یک راه حل است برای حل مسایل و مشکلاتی که قبل از ازدواج وجود دارند‎

به گزارش آکاایران: هر اتفاق تکراری در زندگی، به خصوص اتفاقاتی که روی ضرورت رخ دادنشان توافق های جمعی وجود دارد، بدون هیچ شک و تردیدی برای حل یک یا چند مشکل به وجود می آیند...
ازدواج هم جزو یکی از این اتفاق هایی است که تمام نسل های بشر در سراسر جهان روی ضرورت رخ دادن آن به توافق رسیده اند.
به زبان خیلی ساده ازدواج یک راه حل است برای حل مسایل و مشکلاتی که قبل از ازدواج وجود دارند و بعد از ازدواج قرار است حل و رفع شوند و یا کم رنگ گردند.
این که ازدواج چیز خوبی است یا نه، یک سوال فرعی است. در واقع تمرکز روی خوب یا بد بودن ازدواج خیلی مواقع آن جنبه راه حل گرایانه این پیوند مقدس را ضعیف می کند و به یک قضاوت ساده و پیش پا افتاده خوب یا بد تبدیل می کند.
وقتی کسی سوال می کند ازدواج خوب است یا نه، در حقیقت به طور غیرمستقیم می پرسد ازدواج چه فایده ای برای من دارد؟ چه مشکلاتی از مسایل زندگی مرا حل می کند و آیا در بهبود شرایط روانی و ذهنی و جسمی من موثر است یا نه؟
بیایید ما هم از این فرصت استفاده کنیم و کمی از این زاویه یعنی از پنجره راه حل گرایانه به ازدواج نگاه کنیم. بیایید با هم روی این موضوع تامل کنیم که این اتفاق بزرگ در زندگی قرار است چه مسایل و مشکلاتی را از پیش روی ما بردارد.
مشکلی به نام تنهایی
ازدواج یک اتفاق دونفره است. دو نفری که باید از دو جنس مخالف باشند. دو جنسی که با هم تفاوت های ذاتی و طبیعی داشته باشند. دو نفری که به خاطر تفاوت فطری وجودشان قادر باشند که از دو پنجره مختلف به زندگی نگاه کنند. دو نفری که برخلاف توهمی که شایع شده از یک جنس نباشند و از یک پنجره به زندگی نگاه نکنند. بلکه دو شخصیت کاملا متفاوت باشند که به یک سمت و راستا نگاه کنند. نگاه به یک هدف از حداقل دو زاویه متفاوت. این تفاوت و تمایز ذاتی هم در طبیعت و هم در شیوه نگاه باعث می شود که مشکلی به نام تنهایی به یک باره بعد از ازدواج محو و ناپدید شود. شما وقتی در یک اتاق یا در یک کاخ یا در یک سیاره تک و تنها نشسته اید ممکن است احساس تنهایی کنید. اما اگر یک موجود دیگر با تفاوت های اساسی کنار شما بنشیند و به شما بگوید که می توان از پنجره متفاوتی همین اتاق و کاخ و سیاره را به گونه دیگری دید، شما دیگر تنها نیستید. به زبان خیلی ساده همه چیزهایی که تنهایی شما را شکل می دهد ناگهان از تنها بودن می افتند و چند تا می شوند و این امر باعث می شود که دو نفر در یک اتاق یا یک کلبه سال های کنار هم باشند بدون این که احساس تنهایی آنها را آزار دهد.
برعکس وقتی یکی از آن دو نفر اصرار داشته باشد که نفر دیگر را حتما شبیه خودش کند، فاجعه ای بدتر از تنهایی رخ می دهد. این که آدم در اتاق و کلبه خودش تنها باشد یک موضوع است، اما این که کسی را به زور در کلبه ای غریبه و بیگانه با طبیعتش زندانی کنند و بگویند حتما باید از این پنجره طلوع و غروب خورشید را نظاره گر باشد، این تنهایی دیگر از جنسی مرگبار و کشنده است که فرار از آن گاهی ارزشمندترین کاری است که انسان به نظرش می رسد.
بله ازدواج می تواند تنهایی انسان را برطرف کند. به شرطی که تفاوت های زوج و شریکی که قرار است شریک تنهایی مان شود را بپذیریم و نگاه متفاوت او به زندگی را ارج نهیم و اصراری نداشته باشیم که او را با خودمان هم نگاه سازیم.
وقتی این اتفاق می افتد، هر وقت احساس تنهایی می کنیم کافی است کنار جفت خود برویم و از او بخواهیم با نگاه متفاوتش به دنیا برایمان در مورد زندگی صحبت کند. او دنیایی را که می بیند و با دنیای ما حتما متفاوت است، تفسیر می کند و ما جریان گرم دیگر تنها نبودن را در وجودمان احساس می کنیم.
*از سوی دیگر خیلی از آدم ها وقتی برای مدت زیادی تنها هستند، بدون فکر و تامل، برای خلاصی از این تنهایی طاقت فرسا، به اولین مورد ازدواجی که سر راهشان سبز می شود جواب مثبت می دهند. اسم این حالت "تله تنهایی" است که باید بی نهایت مواظب آن بود.
اما در مجموع، اگر قرار است ازدواج راه حلی برای رفع تنهایی ما، و نه تنهاتر ساختن ما باشد، این خودش یک دلیل عالی برای استقبال از اتفاق ازدواج است.
مساله ای به نام رشد
ما درختی هستیم که هرگز از رشد نمی افتیم. حتی اگر چشم روشن بینی داشته باشیم و به دنیا واقعا همان گونه که هست نگاه کنیم، به وضوح متوجه می شویم که همه چیز در حال رشد و بزرگ شدن است. حتی خشک شدن برگ درخت ها در پاییز هم یک جور رشد و بلوغ است و در یک جمله می توان گفت که دنیا آفریده شده است تا رشد کند و از این چیزی که هست به چیزی کامل تر تبدیل گردد.
ما آدم ها هم در زندگی از این حادثه بی بهره نیستیم. ما نیز موجوداتی طالب رشد هستیم. یک آدم تنها و مجرد می تواند تا حد زیادی در عرصه های مختلف زندگی رشد کند. ادامه تحصیل دهد و به مدارج عالی تحصیلی برسد. یا به بدن خود برسد و زیباترین و سالم ترین بدن روی زمین را داشته باشد. همین طور می تواند در امور اقتصادی فعال شود و بیشترین ثروت ممکن را برای خود جمع کند. اما جنبه هایی از زندگی وجود دارد که به تنهایی نمی توان در آن حوزه ها رشد کرد و گسترش یافت. در بعضی از عرصه های زندگی حتما باید دو نفری قدم نهاد و به صورت مشترک در آن عرصه ها رشد کرد.
برای مثال احساس زیبا و متعالی پدر یا مادر شدن را فقط وقتی ازدواج می کنی می توانی دریابی. یک موجود تک و تنها که همیشه از ازدواج گریزان است و یا طالب پیوندهای موقتی است نمی تواند این حس باشکوه را دریابد. وقتی اتفاق پدر شدن یا مادر شدن رخ می دهد کل بدن انسان متحول می شود و خودش را برای این حادثه بزرگ و طلایی آماده می کند. تلاش برای بزرگ کردن موجودی ظریف و شکننده که بدون کمک والدین هیچ کاری از او برنمی آید یکی از زیباترین و باشکوه ترین تلاش هایی است که به یک باره دید انسان نسبت به زندگی را تغییر می دهد و بین نگاه یک دختر و پسر مجرد و یک زوج عیالوار تفاوتی عظیم را باعث می گردد.

,[categoriy]

ازدواج یک اتفاق دونفره است. دو نفری که باید از دو جنس مخالف باشند

وقتی ازدواج می کنیم حوزه های جدیدی از رشد و گسترش مقابل چشمان ما آشکار می گردد. ایثار و از خودگذشتگی، محبت بدون انتظار بازگشت، خوشحال شدن از شادی دیگری و شریک شدن در غم و اندوه شریک زندگی، پوست ترکاندن برای تغییر سطح درآمدی و مهارتی برای تامین مایحتاج زندگی مشترک و... همه و همه از جمله حوزه ها و عرصه های جدید و متفاوتی هستند که فقط با ازدواج کردن می توان این عرصه ها را دید و در آنها حضور یافت و رشد و گسترش روح و جسم و ذهن را در این حوزه ها تجربه کرد.
اما از سوی دیگر می بینیم که خیلی وقت ها شریک زندگی انسان نه تنها به رشد و تعالی و گسترش سطوح ذهنی و جسمی و روانی انسان کمک نمی کند، بلکه به صورت مانعی جدی و متعصب بر سر راه ظاهر می شود و با مانع تراشی های جورواجور و حتی بسیاری اوقات با تهدید و ارعاب و باج گیری و انواع شیوه های خشن سعی می کند حتی آرزوی رشد و پیشرفت را، لااقل در دو دهه اول ازدواج از شریک زندگی خود بگیرد. به زبان خیلی ساده فردی که در ایام مجردی می توانست به راحتی در حوزه های معمولی زندگی پیشرفت کند و به سطوح عالی تری دست یابد، بعد از متاهل شدن و ازدواج مجبور می شود از عادی ترین حقوق رشد و پیشرفت محروم شود و مانند یک اسیر منتظر بماند تا چه موقع اجازه آزادی مشروط او صادر شود. به روشنی مشخص است که این شکل ازدواج نه تنها راه حلی برای مشکل رشد و بلوغ فرد نیست بلکه خودش به عنوان یک مشکل و مساله جدید در مقابل دو شریک زندگی ظاهر می شود. بدیهی است که برای این حالت اتفاق ازدواج بدترین رخدادی است که می تواند رخ دهد. برعکس اگر ازدواج راه حلی باشد برای تداوم رشد و گسترش روانی، ذهنی، جسمی فرد در عرصه های قدیم و تازه، بدیهی است که استقبال از ازدواج یک ضرورت انکارناپذیر است.
مساله ای به عنوان کمبودزدایی
به نظر بسیاری آدم ها، دو نفر زمانی می توانند شریک مناسبی برای زندگی همدیگر باشند که بتوانند یکدیگر را کامل کنند. از قدیم یک زن و شوهر مناسب را شبیه دو نیمه شکسته کوزه ای می دانستند که وقتی کنار هم قرار گیرند یک کوزه یا گلدان یا آیینه سالم و بی نقص را ایجاد می کنند.
ازدواج اتفاقی است که رفع کمبودهای طرفین، وقتی کنار با هم باشند را قول می دهد. بنابراین می توان آن را راه حلی برای جبران نواقص و کاستی ها دانست.
اما همین انتظار کامل بودن فرد مقابل باعث می شود که بسیاری اوقات ازدواج به بدترین اتفاق زندگی یک فرد تبدیل شود.
برای مثال فرض کنید فردی ترسو و بزدل است و می خواهد همسری اختیار کند که از او شجاع تر باشد و بتواند در زندگی این نقص کمبود شجاعت او را جبران کند. حال فرض کنید شریک زندگی او به غلط و فقط برای این که جواب مثبت را بگیرد خود را شجاع ترین موجود روی زمین جا بزند. به نظر شما وقتی این پیوند شکل گرفت و آن دو زیر یک سقف رفتند و چند صباحی از زندگی مشترکشان گذشت، آیا دو موجود ترسو و بزدل در کنار هم می توانند زندگی موفقی داشته باشند؟ شریک جدید فقط می تواند ترس بیشتری را به فرد مقابلش منتقل کند و چگونه ممکن است فردی از این که نقص و کمبودهای زندگی اش نسبت به قبل بیشتر شود خوشحال تر باشد!؟ بدیهی است که این ازدواج حادثه موفقی نیست و اگر از هم گسسته نشود تا آخر عمر با ناراحتی و عذاب سپری خواهد شد.
وقتی دو نفر می خواهند با هم ازدواج کنند و طرف مقابل اصرار دارد که شریک زندگی اش حتما سواد کافی داشته باشد. از ثروت کافی برخوردار باشد. شغل دایم و قابل اعتمادی داشته باشد و از فساد اخلاقی مبرا باشد، طبیعی است که این شرایط همین طوری مطرح نمی شوند و فردی که این شرایط را طرح می کند در واقع به زبان بی زبانی دارد به شکلی کمبودها و کاستی های خودش را بیان می کند یا در خوش بینانه ترین حالت از این کمبودها و نواقص گریزان است. مثلا خودش ثروت دارد و نمی خواهد فردی فقیر و تنگدست به طمع ثروتش شریک زندگی اش شود و یا خودش در سطح بالاتری از سواد و دانش قرار دارد و نمی تواند فردی با نگاه محدود و قالبی و ساده را در زندگی به عنوان شریک تحمل کند.
حال اگر یکی از طرفین با فریب خودش را صاحب این کمالات و خصیصه ها نشان دهد و با حیله سعی کند قبل از ازدواج خودش را صاحب همه شرایط طرف مقابل بنمایاند و بعد از ازدواج، بنا بر اصل کار از کار گذشته و باید تسلیم شد، اصرار داشته باشد که شریک زندگی اش از شرط های خود کوتاه بیاید و آنها را نادیده بگیرد، این پدیده نه تنها ازدواج را به یک بازی فریبکارانه و نامیمون تبدیل می کند، بلکه از همان ابتدا سنگ یک بنای فریبکارانه را در زندگی مشترک بنا می گذارد و اگر مثبت بودن مجله موفقیت بیش از این اجازه پرداختن به این موضوع را ندهد باید گفت که این شکل ازدواج اصلا چیز خوبی نیست.
بله! این که با حادثه ازدواج باید دو نفر مکمل هم شوند و یکدیگر را کامل کنند، چیز خوبی است اما این که یکی از طرفین انتظار داشته باشد طرف مقابل حتما کاستی ها و خلاهای روحی و ذهنی یا مادی او را پر کند و اگر چنین نکند به درد نمی خورد، این انتظار باعث ایجاد مشکل جدیدتری به صورت احساس بد و ناخوشایند مورد سوء استفاده قرار گرفتن و حس بردگی و خواری و حقارت در فرد مقابل می گردد که نه تنها راه حل بودن اتفاق ازدواج را زیر سوال می برد بلکه برعکس به عنوان یک عامل مشکل آفرین مورد نفرت افراد مجرد و تنها نیز می شود.
حال با توجه به کمبود فضای مقاله اجازه دهید بحث را جمع کنیم و ادامه بررسی این نگاه متفاوت به حادثه ازدواج را به خودتان واگذار کنیم. به نظر شما به جز مشکلات و مسایل کلی که تا این جا عنوان و بررسی کردیم، اتفاق ازدواج وقتی قرار باشد راه حلی برای رفع مشکل و برطرف ساختن موانع و حل مسایل باشد، این مسایل و مشکلات و موانع چه چیزهای دیگری می توانند باشند؟
برای این که جواب این سوال را پیدا کنید لازم نیست زحمت زیادی بکشید. کافی است به زندگی های مشترک آدم های اطراف خود دقت کنید. از معجزه ازدواج وقتی خوب عمل می کند، شگفت زده خواهید شد.

دانستنیهای قبل از ازدواج -

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 187 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 9:57

1395/04/30

آکاایران: این باور که با هر بار رابطه جنسی 300-400 کالری می سوزانید کاملا اشتباه است. با هر بار نزدیکی شما 21 کالری می سوزانید که ...

آکا ایران

برخی از حقایق مربوط به رابطه جنسی از جمله این که یک رابطه جنسی سالم از شروط لازم برای یک رابطه زناشویی موفق است را همه ما می دانیم. اما به احتمال زیاد خیلی از اطلاعاتی که این مقاله به شما می دهد را تا به حال نشنیده اید و حتی برخی از آنها ممکن است نشان دهند که بعضی از اطلاعاتی که درباره رابطه جنسی دارید اساسا غلط هستند. تحقیقات جالبی در رابطه با این زمینه صورت گرفته و اطلاعاتی را برای ما فراهم کرده اند که تا کنون چیزی درباره آنها نمی دانسته ایم. دانستن نتایج این تحقیقات به شما کمک می کند که رابطه جنسی سالم تری داشته باشید.

1. احتمال ابتلا به اختلالات نعوظ در مردهایی که همسرانی با درآمد بالاتر دارند بیشتر است
پول بیشتر، دردسر بیشتر؟ طبق گفته شماره ماه فوریه سال 2013 خبرنامه «روانشناسی شخصیتی و اجتماعی» که اینطور است. در مطالعه ای که بر روی بیش از 200 هزار زوج صورت گرفته است نشان داده شده است که امکان ابتلا به اختلالات نعوظ در مردهایی که حتی به میزان اندک درآمدی کمتر از همسرانشان دارند بیشتر است. این تفاوت در درآمد زنانی که بیشتر از همسرانشان حقوق می گیرند را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. آنها بیشتر از سایر زنان از بیخوابی و نگرانی رنج می برند. اما چه دلیلی پشت این یافته ها وجود دارد؟ با وجود بالا رفتن درصد زنانی که درآمدی بیش از مردان دارند، این هنجار اجتماعی که مردان باید نان آور خانواده باشند تاثیر خود را بر سلامت جسمی و روانی طرفین حفظ کرده است.

,روابط جنسی در دوران بارداری،رابطه زناشویی در دوران بارداری،نزدیکی در دوران بارداری،بی بند و باری جنسی،اختلالات نعوظ،رابطه جنسی سالم،رابط,[categoriy]

درباره رابطه جنسی این چیزها را می دانید؟ -آکاروابط جنسی در دوران بارداری،رابطه زناشویی در دوران بارداری،نزدیکی در دوران بارداری،بی بند و باری جنسی،اختلالات نعوظ،رابطه جنسی سالم،رابط

آکاایران: درباره رابطه جنسی این چیزها را می دانید؟

2. زوج هایی که با هم سفر می کنند رابطه جنسی بهتری دارند
به گزارش آکاایران: سفر کردن به اندازه کافی لذت بخش است و همچنین مطالعه ای که در فوریه 2013 صورت گرفته نشان می دهد که زوج هایی که حداقل یک بار در سال با هم به مسافرت می روند زندگی جنسی بهتری دارند. از 1100 نفری که مورد بررسی قرار گرفتند، 77 درصد از زوج هایی که با هم به سفر می روند از زندگی جنسی خود راضی بوده اند در حالی که 66 درصد از آنهایی که اهل سفر نیستند این میزان رضایت را دارند. همچنین سفرهای آخر هفته 83 درصد بیش از هدایای کوچک باعث نزدیکی بین طرفین می شوند. پس بهتر است برای جشن گرفتن تولد و یا سالگرد ازدواجتان بیخیال کادو شده و یک سفر کوتاه دو نفره ترتیب دهید.

3. میانگین کالری مصرفی در زمان رابطه جنسی 21 کالری است
بر خلاف این تصور که رابطه جنسی باعث کم کردن وزن می شود، اصلا با این بهانه نمی توانید از رفتن به باشگاه شانه خالی کنید. طبق نتایج تحقیقاتی که در مجله پزشکی نیواینگلند منتشر شده است، این باور که با هر بار رابطه جنسی 300-400 کالری می سوزانید کاملا اشتباه است. با هر بار نزدیکی شما 21 کالری می سوزانید، این میزان برابر است با انرژی ای که با 2.5 مایل پیاده روی صرف می کنید. پس بهتر است این باور غلط را دور بیندازید و خیلی زود به برنامه عادی ورزشی پیش از ازدواجتان برگردید.

4. رابطه جنسی سردرد را کاهش می دهد
اگر از آن آدم هایی هستید که برای رهایی از سر درد همه راه ها را رفته اید بد نیست این را هم بدانید. چنین فرضیه ای از قدیم وجود داشته است. اما مطالعه ای که بر روی 800 نفر از مبتلایان به سر درد و 200 نفر از بیماران میگرنی انجام شده این فرضیه را به صورت گسترده تری مورد بررسی قرار داده است. علائم بیماری در مبتلایان به میگرن پس از رابطه جنسی تا 60 درصد و در کسانی که سردرد داشتند تا 37 درصد بهبود یافت. دلیل اصلی کاهش درد پس از رابطه جنسی ترشح مسکن اندورفین در زمان نزدیکی است.

5. مردانی که در خانه بیشتر کار می کنند رابطه جنسی کمتری دارند
هرچند ممکن است داشتن همسری که در کارهای منزل به شما کمک کند یک ویژگی بسیار خوب به نظر برسد. اما به گفته مجله «بررسی جامعه شناختی آمریکا» این همسرها در رابطه جنسی به اندازه انجام کارهای خانه فعال نیستند. بر اساس تحقیقاتی که روی 4500 زوج صورت گرفته است، رابطه جنسی در زوج هایی که مرد بیشتر در انجام کارهای خانه که به طور سنتی وظایف زنان هستند (مثل پختن غذا و شستن ظرف ها) مشارکت دارد کمتر از زوج هایی است که تقسیم وظایف بر اساس جنسیت و به طور سنتی صورت می گیرند. دلیل؟ مردانگی در مردی که لوازم خانه را تعمیر می کند بیشتر از مردی که لباس می شوید حس می شود. البته قبل از این که دست به هر اقدامی بزنید در نظر داشته باشید که آمار گیری برای این تحقیق از 20 سال پیش شروع شده است. همچنین تحقیقات صورت گرفته فقط درباره تعداد دفعات رابطه است و در مورد کیفیت آن اطلاعی به دست نمی دهد.

دانستنی های جنسی ،آموزش روابط زناشویی،مشاوره جنسی -

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 205 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 9:57

آکاایران: عادت زوج های خوشبخت را در خود نهادینه کنید

تنها 21 روز تمرین کنید تا خوشبخت و شاد باشید !

,عادت زوج های خوشبخت,زندگی شاد,مسائل زندگی مشترک,[categoriy]

تنها 21 روز تمرین کنید تا خوشبخت و شاد باشید ! -آکاعادت زوج های خوشبخت,زندگی شاد,مسائل زندگی مشترک,زندگی مشترک,خوشبخت و شاد باشید

آکاایران: تنها 21 روز تمرین کنید تا خوشبخت و شاد باشید !

به گزارش آکاایران: عادت زوج های خوشبخت را در خود نهادینه کنید

اختصاصیآکا ایران:  

تمام افراد ، حتی وقتی که در یک خانواده مشترک و تحت شرایط یکسان تربیت می شوند ، ویژگی ها و خصوصیات شخصیتی متفاوتی دارند . بی تردید زن و شوهر در زندگی مشترک نیز تفاوت های زیادی با هم خواهند داشت و به جز تفاوت های شخصیتی و فردی باید به تفاوت های اقتصادی ، مذهبی ، فرهنگی نیز توجه کرد . این تفاوت ها ممکن است باعث بروز تنش ها و مشکلات زناشویی شود . با تمام این صحبت ها رویارویی با تفاوت های ذکر شده اجتناب ناپذیر است .

تفاوت های میان زوجین می تواند باعث بروز تنش و اختلاف شود اما لازم است با رعایت نکاتی ساده برای داشتن رابطه ای ساده و شاد تلاش کرد . زوجین با بهره مندی از این توصیه ها می توانند در زندگی زناشویی شان طعم خوشبختی و شادی را بچشند .

به سلیقه و علایق همسرتان اهمیت بدهید

وقتی در زندگی مشترک به خوشبختی می رسید که به سرگرمی ها و علایق طرف مقابل تان توجه کنید و هر یک سعی کنید زندگی را مطابق با علایق و سلایق دیگری پیش ببرید . باید به دنبال سرگرمی ها و علایق مشترک باشید و آنها را در اولویت قرار دهید . مثلا در کنار هم ورزش صبحگاهی انجام دهید یا فیلم تماشا کنید و از انجام این کارها در کنار هم لذت ببرید .

همسرتان را زود ببخشید

بحث و  اختلاف نظر در میان هر زوجی پیش می آید و حتی ممکن است بعد از بحث و کشمکش با هم به توافق نرسید و مشکلتان حل نشود . اما این قضیه درباره زوجین خوشبخت به این صورت نیست . زوجین خوشبخت تلاش می کنند مشکلات شان را حل کنند و به جای این که سر هم غر بزنند واز دست هم ناراحت شوند ، همدیگر را ببخشند و به هم اعتماد داشته باشند . آنها دوست ندارند مشکلات و اختلافات کوچک به کوهی از دلخوری ها و کینه ها تبدیل شود .

اگر تصمیم بگیرید همیشه به کارهای اشتباه همسرتان فکر کنید ، مطمئنا همیشه چیزی برای فکر کردن و ناراحت کردن خودتان وجود دارد . پس به گونه ی دیگری فکر کنید و ذهن تان را به کارهایی متمرکز کنید که حق با او بوده و کارها را درست انجام دادده است . با این چرخش ذهن تان موارد مختلفی برای فکر کردن وجود دارد .

بهتر است در زندگی مشترک با آرامش حرف بزنید . زوج های موفق زمانی که مشکل و اختلافی پیش می آید ، محترمانه و منطقی مقابل هم می نشینند و با آرامش درباره مشکل شان صحبت می کنند . لازم است این عادت را در خود به وجود آورید . حتی در این مواقع بهتر است به بعضی موضوعات از دریچه دید همسرتان نگاه کنید .

البته این صحبت بدین معنا نیست که تمام عقاید او را بدون هیچ کم و کاستی بپذیرید ، بلکه با این شیوه یکدیگر را بهتر درک می کنید و به نظرات هم احترام می گذارید .

وقتی می بینید بین حرف ها و خواسته های او انتظارات غیرمعقولانه ای وجود دارد ، عصبانی نشوید . با او صادق باشید و از راه مذاکره مشکل تان را حل کنید .

,عادت زوج های خوشبخت,زندگی شاد,مسائل زندگی مشترک,[categoriy]

رفتار مودبانه داشته باشید

حتی وقتی قبل از ازدواج به تمام مسائل توجه کرده باشید ، باز هم نمی توان مطمئن بود زن و مرد همیشه همانند هم فکر و عمل کنند . باید همیشه با احترام و صمیمیت با همسرتان برخورد کنید و این مهم نیست که چند وقت از ازدواج تان می گذرد !

در صحبت هایتان از کلماتی چون لطفا ، ممنونم ، متاسفم ، ببخشید و .... استفاده کنید . طریقه صحبت کردن شما نشان می دهد که برای همسرتان ارزش قائل هستید و به او احترام می گذارید .

بی دلیل اوقات هم را تلخ نکنید

باید در زندگی مشترک یاد بگیرید که به اشتباهات خود و همسرتان لبخند بزنید . اگر همسرتان باید کاری انجام میداده و فراموش کرده ، اگر کیف پول تان را گم کردید ، اگر همسرتان ولخرجی کرده و .... به تمام این موارد لبخند بزنید . هیچ مساله ای آن قدر مهمم نیست که اوقات خانواده تان را تلخ کنید . یادتان باشد با اشتباهات ما یا همسرمان دنیا به آخر نمی رسد و این فرصت ها به سرعت از دست می رود . شاید دیگر زمانی پیش نیاید که دست همسرمان را در دست بگیریم و با او به این مسائل پیش پا افتاده بخندیم .

چگونه این عادت ها را در خود بوجود آوریم ؟

زوج های خوشبخت به نسبت زوج های نگران و ناراضی ، عادت های متفاوتی دارند . عادت رفتاری است که به طور خودکار انجام می دهید و برای حفظ و ایجاد آن به تلاش نیاز دارید . وقتی یک رفتار 21 روز پشت سر هم تکرار شود تبدیل به عادت خواهد شد .

پس  از همین امروز شروع کنید و یکی از عادت های زوج های خوشبخت را به مدت 21 روز تکرار کنید . بعد از این مدت در کمال تعجب و بهت زدگی می بینید که تبدیل به عادت تان شده و احساس شادی و خوشبختی می کنید . 

همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسايل زناشویی -

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 6:37

آکاایران: علل خاموش بودن چراغ در زمان رابطه جنسی و مطالب جالبی در همین رمینه را در ادامه می خوانید

,رابطه جنسی,خاموش بودن چراغ در زمان رابطه جنسی,خاموش بودن لامپ در زمان رابطه جنسی,[categoriy]

خاموش بودن چراغ در زمان رابطه جنسی چه علتی دارد؟ · -آکارابطه جنسی,خاموش بودن چراغ در زمان رابطه جنسی,خاموش بودن لامپ در زمان رابطه جنسی,هنگام رابطه جنسی,زمان رابطه جنسی,رابطه زناشویی

آکاایران: خاموش بودن چراغ در زمان رابطه جنسی چه علتی دارد؟ ·

به گزارش آکاایران: رابطه جنسی و برقراری یک ارتباط مثبت در زندگی مشترک سرشار از راز و رمزهایی است که هر یک به نوعی مورد بررسی قرار می گیرند . اینکه زن ها و مردها چه شرایطی را برای راحتی بیشتر در حین رابطه زناشویی انتخاب می کنند بخشی از نکات مهم زندگی زناشویی است که در این بخش به صورت سوال جواب پاسخ جامعی به یکی از جزئیات آن خواهیم داد.

چرا دوست دارم هنگام رابطه جنسی چراغ را خاموش کنم؟ این عادت من بد است؟

ضرورتا بد نیست. بسیاری از مردم حس می کنند ایجاد رابطه جنسی در تاریکی آزادانه تر است چون راه را برای فانتزی هایشان باز می کند. با این حال، اگر فکر می کنید تمایل به تاریکی را به دلیل این می خواهید که دوست ندارید ( خجالت می کشید ) همسرتان در طول رابطه بدنتان را ببیند، داستان چیز دیگری است. در تاریکی پنهان می شوید تا درباره خودتان فکر بد نکنید؟ یا حس می کنید حالات چهره تان در اوج رابطه عجیب و خجالت آور می شود؟ چنین احساس نا امنی هایی می توانند از نظر جنسی عقب نگهتان دارند. در حالی که شما به این فکر می کنید که بدنتان کامل نیست و یا چیز دیگری آزارتان می دهد، می توانم به شما تضمین دهم که همسرتان فقط به این فکر است که چگونه هر دو در این رابطه به رضایت برسید.

بیایید دیدگاهتان را تغییر دهیم:به صورت آنلاین عکس خانم های معمولی را ببینید ( نه عکس هایی که فوتوشاپ شده اند! ) مثلا عکس های قبل از جراحی زیبایی افراد را ببینید. ببینید که یک بدن معمولی واقعا چه شکلی است ، هر چه را که درباره بدن خود فکر می کنید غیر معمول است چک کنید و سپس وقتی تنها هستید به بدن خود نگاه کنید. روی آن قسمت هایی که نگرانتان می کنند تمرکز کنید. خواهید دید که بدنتان مانند همه زنان معمولی دیگر است، این روش کمکتان خواهد کرد نظرتان در این مورد را اصلاح کنید.

بعد از اینکه خیالتان راحت شد، وقتش است خود را امتحان کنید. اگر هنوز فکر می کنید اعتماد بنفستان کم است می توانید از نور کم استفاده کنید و به مرور افزایشش دهید. به خود مثبت نگاه کنید ( به خاطر داشته باشید این کار را به خاطر خودتان می کنید ) این کار رابطه تان با همسر را بهبود می بخشد و می توانید به احساس رضایت کامل برسید. حتی تاثیر این تغییر نگرش روی اعتماد بنفستان را می توانید در خارج از تخت خواب نیز ببینید.

مقاله ای که خواندید توصیه هایی بود از دکتر گیل سالتز، روانپزشک و مفسر تلویزیون در نیویورک و همچنین متخصص در سلامت، ارتباط جنسی و روابط.

همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسايل زناشویی - gahar.ir

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 208 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 2:11

آکاایران: بهترین فرصت برای رابطه جنسی با هدف بارداری !

چه زمانی برای باردار شدن اقدام کنیم ؟

,بهترین زمان برای رابطه جنسی,بهترین زمان برای بارداری,باردارشدن,[categoriy]

چه زمانی برای باردار شدن اقدام کنیم ؟ -آکابهترین زمان برای رابطه جنسی,بهترین زمان برای بارداری,باردارشدن,بهترین زمان برای تخمک گذاری,دوران قاعدگی

آکاایران: چه زمانی برای باردار شدن اقدام کنیم ؟

به گزارش آکاایران: بهترین فرصت برای رابطه جنسی با هدف بارداری !

اختصاصیآکا ایران :

برای تخمک گذاری به راحتی نمی توان زمان دقیقی را مشخص کرد ، اما آیا می دانید بهترین زمان برای برقراری رابطه جنسی به منظور باردار شدن چه زمانی است ؟

زمان مناسب رابطه جنسی برای بارداری

در رابطه جنسی اسپرم مرد می تواند 3 تا 5 روز زنده بماند در حالی که تخمک تنها تا 24 ساعت زنده است . پس برای زیاد شدن شانس لقاح باید در روزهای منتهی به تخمک گذاری و حتی خود آن روز ، روزانه رابطه جنسی برقرار کنید . بهترین زمان برای رابطه جنسی 1-2 روز پیش از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری می باشد . به این صورت با ا حتمال زیادتری یک اسپرم سالم در لوله های فالوپ می ماند و منتظر آزاد شدن تخمک خواهد بود تا عمل لقاح انجام گیرد .

البته زمان دقیق تخمک گذاری را به راحتی نمی توان تشخیص داد و این مساله به دوران قاعدگی زن وابسته است . ممکن است یک خانم در روز 14 قبل از قاعدگی بعدی خود تخمک گذاری داشته باشد نه در میان دوره !

در حالت کلی اگر سیکل قاعدگی تان 28 روز است تخمک گذاری در وسط این سیکل خواهد بود . اما اگر سیکل قاعدگی تان 35 روز است در روز 21 ام تخمک گذاری دارید نه در روز 17 ام . ( روز یک اولین روز عادت ماهانه است )

برای این که شانس باروری تان را بالا ببرید و تخمین زمانی خوبی داشته باشید باید از تقویم تخمک گذاری استفاده کنید .

آیا باردار شدن با دوران قاعدگی نامنظم سخت تر است ؟

بیشتر خانم ها در یک سال 12 بار عادت می شوند اما بعضی از آنها دیرتر شده یا حتی بعضی ماه ها هیچ قاعدگی ندارند . عواملی چون استرس ، انجام ورزش های سنگین ، کاهش وزن و افزایش وزن ناگهانی می تواند باعث وقفه در عادت ماهانه شود . هر چقدر عادت های بی نظم تری داشته باشید سخت تر می توانید زمان تخمک گذاری را پیش بینی کنید .

حتی ممکن است دوران قاعدگی یک ماه 28 روز باشد ، ماه بعد 21 روز و ماه بعد 32 روز . در این حالت باید سیکل قاعدگی را برای چند ماه یادداشت کرد ، سپس 17 روز از کوتاه ترین و 11 روز از بلندترین دوره کم کنید . روزهای بین این دو زمانی است که بدن تان شرایط خوبی برای باردار شدن دارد و اصطلاحا در اوج باروری است .

اگر دوره قاعدگی تان نامنظم و بیشتر از 35 روز است به پزشک متخصص مراجعه کنید . ممکن است علت بی نظمی قاعدگی عدم کارکرد تخمدان ، اختلال تیروئید ، بی نظمی سندروم تخمدان پلی کیستیک ، کاهش وزن شدید و یا افزایش سطح پرولاکتین باشد .

چطور متوجه زمان تخمک گذاری شویم ؟

خیلی از خانم ها می توانند زمان تخمک گذاری را تشخیص دهند اما اغلب آنها متوجه تغییری نمی شوند . اگر به فکر بارداری هستید چند ماه سیکل قاعدگی تان را یادداشت کنید .

نشانه تخمک گذاری افزایش دمای پایه ی بدن است ، پس برای 1 تا 2 روز بعد از تخمک گذاری هر روز دمای بدن تان را قبل از بلندشدن از رختخواب اندازه گیری کنید . وقتی چند ماه دمای بدن تان را بررسی کنید به خوبی می توانید زمان تخمک گذاری خود را پیدا کنید .

البته برای بارداری نیاز نیست حتما دمای بدن تان را مرتب اندازه بگیرید و نمودارهای پیچیده رسم کنید . حتی برای باردار شدن نیاز نیست حتما به ارگاسم برسید . تنها کافی است 2-3 بار در طول هفته رابطه جنسی داشته باشید و به شانس خود برای بارداری اکتفا کنید .

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 188 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 19:52

به گزارش آکاایران:

انتخاب مدل انگشتر نشون زیبا و شیک نیازمند آشنایی با جدیدترین مدل ها و مشاهده طرح های زیبا و متنوع انواع انگشتر است تا بدینوسیله بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. بر این اساس سعی نمودیم مجموعه ایی از تصاویر و مدل های انواع انگشتر نشون عروس را گردآوری نماییم که هر یک از این مدل های زیبا می توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. تا پایان این مطلب همراه ما باشید و از تماشای این انگشتر های زیبا و شیک لذت ببرید.

عکس های مدل انگشتر نشون زیبا و شیک :

برای اغلب تازه عروس و داماد ها و همچنین خانواده های آنها مهم است که مدل انگشتر نشون زیبا و شیکی را انتخاب و تهیه نمایند. همانطور که می دانید نشون و خرید عروس در هر منطقه ایی با توجه به رسم و رسومات آن منطقه انجام می گیرد و ممکن است وسایل مختلفی از جمله قرآن، پارچه لباس مجلسی، پارچه چادری، مانتو و روسری، کیف و کفش، انگشتر، کیک و شیرینی و گل باشد که در اغلب مناطق انگشتر نامزدی و شیرینی و گل از اجزا اصلی نشون عروس محسوب می گردند. اغلب عروس خانم ها ترجیح می دهند دارای انگشتر نشون زیبا و ساده ایی، متفاوت با مدل حلقه ازدواج شوند. تصاویر زیر نمونه های متفاوتی از انواع مدل انگشتر عروس را نشان می دهد که این مدل های زیبا می توانند انتخاب مناسبی برای افرادی باشند که به دنبال انگشترهای متفاوت و خاص می گردند.

,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]

مدل انگشتر نشون شیک و لوکس با طرح های جدید -آکامدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی

آکاایران: مدل انگشتر نشون شیک و لوکس با طرح های جدید

,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]

برای داشتن زیباترین مدل انگشتر نشون بهتر است قبل از اقدام به خرید، با جدیدترین و زیباترین مدل های موجود آشنا شوید و سپس اقدام به انتخاب نمایید. در این میان انگشتر های نگین دار نیز می توانند گزینه مناسبی به عنوان انگشتر نشون و همچنین حلقه نامزدی باشند و افراد با انتخاب آنها صاحب بهترین و زیباترین انگشتر به عنوان انگشتر نشون عروس شوند. در ادامه عکس های انگشتر نشون نگین دار و زیبا را ملاحظه می فرمایید که این مدل های زیبا می توانند بهترین انتخاب برای شما باشند.

,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]
,مدل انگشتر نشون حلقه عروسی تزئینات عروس, سبک زندگی,[categoriy]

امیدواریم مشاهده عکس های انواع مدل انگشتر عروس جدید و زیبا برای شما نیز لذت بخش بوده باشد و با توجه به این تصاویر و مدل ها، مدل انگشتر ایده آل و دلخواه خود را به عنوان انگشتر نشون انتخاب و تهیه نمایید. همچنین می توانید با کلیلک بر روی حلقه عروسی از دیگر مدل ها و ایده های جدید و متنوع برای انتخاب انگشتر و حلقه عروس و داماد دیدن فرمایید.

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 209 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 15:14

آکاایران مرضیه ولی حصاری-بخش کلوب ازدواج آکا ایران
ازدواج

مهمترین پیش نیازهای ازدواج -آکا مهمترین پیش نیازهای ازدواج -آکا

آکاایران: مهمترین پیش نیازهای ازدواج

 به نظر می رسد اگر دختران و پسران جوان قبل از آغاز یک رابطه سعی داشته باشند ضعف ها و ویژگی های خود را بشناسند و حتی معیارها و اهداف زندگی خود را به طور مجدد و با هوشیاری بیشتر ترسیم نمایند، جلوی بسیاری از ازدواج های نا موفق و پر مشکل گرفته شود.

سلامت روان

سلامت روان اولین موضوعی است که در زندگی مشترک نقش به سزایی را ایفا می کند. عدم سلامت روانی نه تنها خود فرد را دچار مشکل می سازد بلکه اطرافیان را نیز آسیب پذیر می سازد. فردی که سلامت روان نداشته باشد در تمام کارکرد های اجتماعی و تعاملات خود با مشکل و اختلال مواجه است. این افراد در صورت ازدواج همسرشان را به شدت درگیر مشکلات خودشان می کنند و به کررات دیده شده است که این گونه از ازدواج ها به شکست می انجامد. پس اگر دارای مشکلی در این زمینه هستید قبل از این که تصمیم به ازدواج بگیرد در صدد درمان کامل خود برآید و بعد از به دست آوردن سلامتی کامل برای ازدواج اقدام کنید.

اعتیاد

اگر درخود می بینید که به هیچ نحو قدرت تصمیم گیری ندارید و برای کوچکترین موردی مانند انتخاب لباس نیازمند حضور پدر و مادرتان هستید، و یا اگر از لحاظ اقتصادی کاملا به خانواده خود متکی هستید بدانید در آینده زندگی راحتی نخواهید داشت

اعتیاد یکی از بزرگترین دلایل فروپاشی نهاد خانواده است و شخص معتاد قطعاً توانایی اداره مناسب یک خانواده را ندارد و ممکن است همسر و فرزندانش را نیز به منجلاب اعتیاد بکشاند. افراد معتاد غالباً در خود تغییراتی چون خواب آلودگی، کاهش میل جنسی، افزایش پرخوری، بدبینی، پر حرفی و .. را احساس می کنند و باید بدانند که تمام این تغییرات احساس خوشبختی آنها را خواهد گرفت. پس اگر به هر نوعی از مواد اعتیاد دارید پای شخص دیگری را به زندگیتان باز نکنید و به امید اینکه بعد از ازدواج اعتیاد خود را ترک خواهید کرد پایه ای زندگی خود را بر ستون هایی سست بنا نکنید.

عدم مسئولیت پذیری

ازدواج مسئولیت و تعهد در قبال یک زندگی مشترک است پس اگر در خود احساس مسئولیت پذیری ندارید و نمی توانید در قبال خانواده ای که تشکیل داده اید و همسری که انتخاب کردید مسئول باشد و در زمان گرفتاری ها توانایی اداره خود را ندارید چه برسد به افراد دیگر برای ازدواج دست نگه دارید. شما غالباً دیگران را مسئول مشکلات زندگی خود می دانید و نمی پذیرید که خود شما هم در مشکلاتتان نقش داشته اید. شما باید توانایی اداره اقتصادی و عاطفی یک زندگی و مدیریت آن را داشته باشید تا بتوانید یک زندگی موفق را تجربه کنید.

خشم و پرخاشگری

اگر بر سر هر مسئله کوچکی از کوره در می روید و داد وبیداد به راه می اندازید و دست به یقه می شوید . اگر افکار هیجانی به شما هجوم می آورد و در قبال خانواده پدری و دوستانتان بد دهن و پرخاشگر هستید ابتدا باید بر روی خود کار کرده تا چنین صفت ناپسندی را در یک زندگی جدید با خود به همراه نداشته باشد . شما در واقع می خواهید با خشم خود دیگران را کنترل کنید و به همین دلیل افرادی که در کنار شما زندگی می کنند همواره باید در حال کنترل رفتار خود باشند تا مبادا شما را به خشم بیاورند. حال تصور کنید همسر آینده شما جه سختی هایی را باید در کنار شما تجربه خواهد کرد.

معیار و اهداف نادرست

سلامت روان اولین موضوعی است که در زندگی مشترک نقش به سزایی را ایفا می کند. عدم سلامت روانی نه تنها خود فرد را دچار مشکل می سازد بلکه اطرافیان را نیز آسیب پذیر می سازد. فردی که سلامت روان نداشته باشد در تمام کارکرد های اجتماعی و تعاملات خود با مشکل و اختلال مواجه است

اگر توانایی شناخت ویژگی ها و معیار های درست را ندارید بادیگران و حتی مشاوران خانواده مشورت کنید. اگر هدفتان از ازدواج رسیدن به پول و مادیات است، باید بدانبد ممکن است به آن دست پیدا کنید اما هیچ گاه به خوشبختی زناشویی دست پیدا نخواهید کرد. و یا اگر معیارتان از انتخاب همسر چهره زیباست و هیچ ملاک دیگری را مد نظر ندارید باید بدانید ممکن است با انتخاب همسری زیبا که دارای سایر شرایط و ویژگی ها نیست سالها در کنار همسری زیبا اوقاتی ناخوشایند را تجربه کنید.

وابستگی

اگر درخود می بینید که به هیچ نحو قدرت تصمیم گیری ندارید و برای کوچکترین موردی مانند انتخاب لباس نیازمند حضور پدر و مادرتان هستید، و یا اگر از لحاظ اقتصادی کاملا به خانواده خود متکی هستید بدانید در آینده زندگی راحتی نخواهید داشت. ازدواج آغاز یک زندگی تازه است که فرد وابسته در آن چون توانایی جدا شدن و مستقل زندگی کردن را ندارد نمی تواند فردی قابل اعتماد و تکیه گاه مناسب برای همسر آینده اش باشد.

مشاوران مجرب

این موارد از صفات و خصوصیاتی است که اگر در فردی وجود داشته باشد باید توسط خود فرد پذیرفته شود تا بتواند بعد از برطرف کردن آن زندگی خوبی را آغاز نماید. برای برطرف کردن این مشکلات فرد باید از دیگران کمک بگیرد پس در این راه  حضور مشاوران و اعضای خانواده تان را مهم و حیاتی تلقی کنید.
برای اطلاع از طرح همسان گزینی آکا ایران اینجا کلیک کنید



ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 206 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 5:05

آکاایران: گام های اصولی برای انتخاب صحیح همسر

قبل از ازدواج به 4 میم مهم توجه کنید

,دانستنی های ازدواج,دانستنی های قبل از ازدواج,انتخاب صحیح همسر,[categoriy]

قبل از ازدواج به 4 میم مهم توجه کنید -آکادانستنی های ازدواج,دانستنی های قبل از ازدواج,انتخاب صحیح همسر,انتخاب همسر

آکاایران: قبل از ازدواج به 4 میم مهم توجه کنید

به گزارش آکاایران: گام های اصولی برای انتخاب صحیح همسر

اختصاصیآکا ایران:  

دختر و پسری که می خواهند زندگی عاشقانه ای داشته باشند باید در اولین قدم همسرشان را اصولی انتخاب کنند تا در زندگی مشترک طعم خوشبختی را بچشند . تمام روانشناسان و مشاورهای خانواده معتقدند در انتخاب شریک زندگی باید به 4 میم اساسی توجه کنید که در ادامه درباره این 4 میم توضیح خواهیم داد .

اولین میم مهم مشاهده می باشد

مشاهده به این معناست که برای انتخاب همسر  به ظاهر و قیافه طرف مقابل خوب نگاه کنید . باید قیافه ، حرکات ، شیوه گفتار و رفتار ظاهری او را به عنوان شرط اول قبول کنید . در دادگاهها و مراکز مشاوره بسیار دیده می شود که مردی بعد از چند ماه زندگی مشترک می گوید : من زن قد بلند می خواستم یا از فرم دندان های همسرم خوشم نمی آید یا در مقابل خانمی می گوید : شوهرم خوب لباس نمی پوشد و از طرز صحبت کردنش راضی نیستم .

در جلسات آشنایی و خواستگاری باید با رعایت عرف و شرع مشخصات ظاهری و رفتاری طرف مقابل را بررسی کنید و بعد از پسندیدن ظاهر و رفتار طرف مقابل به مرحله بعدی بروید .

دومین میم مهم مصاحبه می باشد

مصاحبه به این معناست که دختر و پسر درباره نکات مثبت و منفی یکدیگر و مسائل مهم که در زندگی هریک وجود دارد ، از یکدیگر سوال کنند . محل سکونت فعلی و آینده ، شغل ، بیماری های خاص  ، نحوه تربیت فرزندان و مسائل دیگری که پیش می آید صحبت کنید . دختر و پسر با نظارت خانواده ها باید در چندین جلسه با هم گفت وگو کنند تا شناخت بیشتری نسبت به هم داشته باشند.

سومین میم مهم مکاشفه می باشد

مکاشفه به این معنی است که دختر و پسر زندگی اجتماعی طرف مقابل را بررسی کنند. به مدرسه ، محل کار ، محل سکونت ، دانشگاه و .... بروند و درباره وجهه اجتماعی طرف مقابل و خانواده اش تحقیق کنند . بررسی کنند که طرف مقابل چه برخوردی در اجتماع دارد برای مثال فردی که با هیچ کسی ارتباط ندارد و دوست صمیمی ندارد شاید بدبین باشد . پس با پرسیدن از افراد مختلف به وجهه اجتماعی او پی ببرید .

چهارمین میم مهم مشاوره می باشد

امروزه با شیوع طلاق اهمیت مشاوره های قبل از ازدواج بیشتر شده است . علاوه بر مشورت با خانواده و بزرگترها باید در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت کنید تا مشاور ویژگی های مشترک دختر و پسر را بر اساس تخصص و تجربه خود پیدا کند و مشخص کند میان دو نفر تا چه میزان سازگاری وجود دارد و تناسب زندگی این دو با هم چقدر است .

مشاور فردی بی طرف است و می توان به نظر او اعتماد کرد و تایید و عدم تایید او را مغرضانه و به حساب مخالفت های بی اساس اطرافیان نگذاشت .

در جلسات خواستگاری باید سه بحث مهم بین دختر و پسر انجام شود و بهتر است این مباحث را پسر مطرح کند اما اگر پسر در باره این 3 زمینه صحبتی نکرد ، باید دختر پیش دستی کند .

*معرفی کامل یکدیگر که باید نکات اساسی بیان شود

*نقطه های عطف زندگی که از نظر طرف مقابل اهمیت دارد

*صداقت و صمیمیت در زندگی از نظر دختر و پسر تشریح شود

قبل از مراسم عقد می توان درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد که این گفت و گوها به عقیده ها ، هدف ها ، آرمان ها و خواسته های گوناگون طرفین بستگی دارد . البته برخی مسائل ضروری است و باید دختر و پسر قبل از ازدواج درباره ویژگی های جسمانی ، روانی و اخلاقی یک دیگر صحبت کنند . در جلسات خواستگاری می تواند درمورد مسائلی که در زیر مطرح می شود ، گفتگو کرد...

خط مشی زندگی آینده : باید مبنای زندگی آینده را تعیین کنید مثلا جوان متدین تمایل دارد زندگی اش برطبق قوانین اسلام بنا شود . باید پای بندی دو طرف به ارزشهای اخلاقی و دینی بررسی گردد .

صحبت درباره اهداف زندگی : هر یک از طرفین هدف هایی در زندگی آینده شان دارند و باید اهداف تحصیلی ، اجتماعی ، شغلی و ... مورد بررسی قرار گیرد . این که طرفین از نظر مالی به چه سطحی فکر می کنند و حداقل و حداکثر برای آنها چقدر است ؟ شغل مورد علاقه و مناسب چیست ؟ جایگاه اجتماعی چه اهمیتی در زندگی دارد ؟ و ....

ارتباط با اقوام و خانواده بعد از ازدواج : باید از طرف مقابل بپرسید تا چه میزان به رفت و آمد با خویشان و دوستان اهمیت می دهد ؟ چقدر به آداب اجتماعی و فرهنگی رفتار با بستگان پایبند است ؟

انتظارات طرفین از یک دیگر

تعیین شیوه تربیتی فرزندان در آینده

بیماری ها و نقص های جسمانی یک دیگر

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 188 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 5:05

آکاایران: شوهرم خیلی بد اخلاق است و در خانه همیشه بهانه تراشی می کند نمی دانم چه کنم و با چه راه هایی می توان اخلاق و خلق و خوی تند او را عوض کنم؟

پاسخ:

به گزارش آکاایران: خانم عزیز در جواب به این سوال شما لطفا قبل از هر اقدام جدید 7 راه جادویی در 7 روز را انجام دهید و اثرات معجزه آسای آن را ببینید.

حتما تا امروز دست کم دو تا سه بار در هفته میزبان همسر بد اخلاق خود در عصر یک روز پاییزی در خانه تان بوده اید؛ زمانی که شوهرتان خسته و عصبانی از کار روزانه، مشغله های زندگی و تنش های اجتماعی به خانه برمی گردد و روحیه ای بسیار تحریک پذیر دارد، زمانی که حتی جرات نمی کنید از او درباره علت بداخلاقی هایش بپرسید و ترجیح می دهید شبی آرام و بدون جنجال را پشت سر بگذارید.

با وجود این، آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که برای برطرف کردن این عصبانیت و پیشگیری از جنجال های بعدی که دلیل قانع کننده ای برای آن وجود ندارد، از چه راهکارهایی استفاده کنید.  در میان شیوه های طب سنتی و روش های طبیعی درمان در جهان، راهکارهایی می توان یافت که با استفاده از آنها می توانید خیلی سریع و آسان سندرم بداخلاقی شوهرتان را درمان کنید.

با کمک 7 روش جادویی می توانید خود و همسرتان را به مرور اما برای همیشه از شر سندرم بداخلاقی راحت کنید. تنها مراقب باشید که این مطلب را محفوظ نزد خودتان نگه دارید، چرا که مطالعه راهکارها و پیشنهادهای آن ممکن است سندرم بداخلاقی همسرتان را فعال کند.

روز اول

حمام ولرم با عرق بهارنارنج را فراموش نکنید

گاهی بد نیست به رسم و رسومات قدیمی حمامی ولرم، خوشبو و مطبوع را برای همسرتان که خسته و عصبانی از راه رسیده، آماده کنید.

برای این کار نیم ساعت قبل از آنکه به خانه برسد، حمام را آماده و گرم کنید.

اگر در حمام تان وان دارید، می توانید آن را با آب نیمه ولرم پر کنید و 3 تا 4 قطره اسانس لاوندر درون آب بریزید و در حمام را ببندید تا فضای حمام گرم و مطبوع شود.

حالا اگر در حمام تان وان ندارید، کافی است یک قطره از اسانس لاوندر را روی پنبه بریزید و پنبه را روی قفسه حمام قرار دهید تا بوی مطبوع و آرامش بخش لاوندر در فضای حمام پر شود.

سپس دست به کار شوید و برای همسرتان یک لیوان شربت بهارنارج تهیه کنید تا حین حمام یا بعد از حمام آن را بنوشد و احساس راحتی و آرامش کند. دراز کشیدن در آب و نوشیدن یک لیوان عرق بهارنارنج به او کمک می کند تا تنش ها و استرس های ناشی از کار روزانه را کنار بگذارد و آرام شود.

روز دوم

برای شام سالاد کاهو تهیه کنید

به اعتقاد درمانگران طب سنتی و مکاتب طبیعی درمان، خوراکی ها و موادغذایی نیز تاثیر زیادی بر کاهش استرس، عصبانیت و آشفتگی حال ما دارد، از این رو نوع غذایی که برای همسرتان تهیه می کنید نیز می تواند در کاهش میزان تنش ها و استرس های ناشی از کار و فعالیت های روزانه او موثر باشد، پس توصیه می کنیم در وعده های شام که معمولا مهم ترین وعده غذایی خانواده محسوب می شود (چون تمامی اعضای خانواده پس از انجام فعالیت های روزانه برای خوردن شام دور هم جمع می شوند) حتما از سالاد کاهو و کرفس یا سبزی خوردن استفاده کنید تا بتوانید از خواص درمانی کاهو و کرفس و همین طور از خواص ترخون، پونه و نعناع برای تسکین اعصاب و کاهش میزان عصبانیت و اضطراب همسرتان استفاده کنید.

روز سوم

با چای گیاهی آرامش را به او هدیه دهید

یکی از بهترین روش هایی که می توانید همسر بداخلاق تان را در روزهای سرد پاییزی آرام کنید تهیه و سرو یک فنجان چای نعناع گیاهی است تا با کمک این نوشیدنی گیاهی به حفظ آرامش و تقویت سیستم عصبی همسرتان کمک کنید. برای تهیه این دمنوش گیاهی می توانید از برگ های خشک نعناع به جای چای معمولی استفاده کنید و آن را در قوری دم کنید.

تنها فراموش نکنید که هنگام سرو این نوشیدنی خوش آب و رنگ یک قاشق چای خوری عسل و چند قطره لیمو نیز به چای نعناع اضافه کنید تا به این ترتیب با این معجون معجزه آسای گیاهی به تخلیه استرس ها و تنش های روزانه همسرتان کمک کنید.

شما می توانید تا نزدیک شدن ساعت شام، 2 فنجان از دمنوش نعناع را برای همسرتان سرو کنید و به این ترتیب علاوه بر افزایش آرامش بخشی، انرژی از دست رفته همسرتان را با سرو یک نوشیدنی ساده اما گیاهی به او بازگردانید.

می توانید در طول هفته در کنار تهیه چای نعناع از چای سنبل الطیب، چای سبز و دمنوش ریحان نیز برای کاهش خستگی ها و استرس های ناشی از کار روزانه استفاده کنید.

روز چهارم

برایش لباس آبی بخرید

یکی دیگر از راه هایی که می توانید به طور نامحسوس از آن برای افزایش آرامش همسرتان استفاده کنید، استفاده از روش های رنگ درمانی است که در بسیاری از مکاتب درمانی در جهان حتی طب سنتی نیز به آن اشاره شده است.

برای این منظور می توانید برای همسرتان لباس راحتی آبی بخرید و با کمک این لباس به او کمک کنید تا بر هیجانات، تنش ها و استرس هایی که به خاطر کار و فعالیت های اجتماعی هر روز سراغش می آید، غلبه کند.

بسیاری از کارشناسان رنگ درمانی در جهان بر این باورند که استفاده از این رنگ ها می تواند به تنظیم جریان گردش خون فرد کمک کند و آرامش را به او هدیه دهد. با کمک این لباس می توانید فشارخون همسرتان را تنظیم کنید و برعملکرد سلول های عصبی مغز او تاثیر بگذارید.

روز پنجم

از فواید اتاق سبز چه می دانید

ایجاد تغییر و نوآوری در چیدمان لوازم منزل به ویژه استفاده از رنگ های آرامش بخش یکی دیگر از راه حل هایی است که به کمک آن می توانید سندرم شوهر بداخلاق را برای همیشه مغلوب خود کنید.

تنها کافی است پرده های اتاق نشیمن یا اتاق کار همسرتان در منزل را به رنگ آبی، فیروزه ای یا سبز در آورید. حتی می توانید بخشی از نورپردازی فضای خانه را نیز با کمک این رنگ انجام دهید. به عنوان مثال یک اتاق آبی یا سبز در خانه داشته باشید.

به این ترتیب می توانید با استفاده از آنچه در محیط اطرافتان قرار دارد بر تخلیه استرس ها و فشارهای ناشی از کار تاثیر بگذارید و او را زودتر از تنش های بیرون از منزل دور کرده و به آغوش گرم خانه و خانواده دعوت کنید.

با کمک این رنگ ها می توانید انقباض ها و اسپاسم های عصبی- عضلانی را از همسرتان دور کنید و با آرامش بخشی به او از لحظات شادی در کنار خانواده لذت ببرید.

روز ششم

موسیقی درمانی را فراموش نکنید

گوش سپردن به صداهای طبیعی مانند صدای پرندگان، رودخانه، موج دریا و حتی صدای باد و خش خش برگ ها می تواند تاثیر زیادی بر کاهش استرس ها و تنش های همسرتان داشته باشد و در تخلیه انرژی های منفی و عصبانیت او بسیار موثر باشد.

پیشنهاد ما این است که پس از آمدن همسرتان به خانه برای او یک فنجان چای گیاهی بابونه آماده کنید و درحالی که او را به نوشیدن این عصاره طبیعی و آرامش بخش دعوت می کنید از یک موسیقی آرام مثل موسیقی های طبیعی یا یک موسیقی رؤیایی کمک بگیرید تا به کمک آن بتوانید به بهبود روحیه و شرایط روانی همسرتان کمک کنید. به این ترتیب با ساده ترین روش می توانید او را از فضای کاری و تنش هایی که با او داخل منزل آمده، جدا کنید.

روز هفتم

با رایحه آرامش بخش غافلگیرش کنید

در طب سنتی و شیوه عطردرمانی بارها به خاصیت بوها و رایحه های مختلف برای تسکین اعصاب و آرامش بخشی اشاره شده است. اگر می خواهید خیلی نامحسوس و کاملا حرفه ای همسرتان را از بدو ورود به خانه غافلگیر کنید و او را در مقابل عمل انجام شده قرار دهید، تنها کافی است مقدار کمی از اسانس یا عصاره وانیل یا… را روی یک دستمال کوچک اسپری کنید و آن را روی میز یا کتابخانه قرار دهید تا عطر آن سراسر خانه را پر کند.

به جای اسانس وانیل می توانید از اسانس گریپ فروت، نارنگی و گل یاس نیز برای افزایش آرامش و راحتی در خانه استفاده کنید. تنها باید مراقب باشید که به میزانی از اسانس ها در فضای خانه استفاده کنید تا تنها رایحه ای خفیف اما مشخص از اسانس مورد نظر در فضای خانه وجود داشته باشد، زیرا استفاده بیش از حد از عطرها و اسانس ها ممکن است موجب ابتلا به سردرد در میان اعضای خانواده شود.


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 196 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 1:48

آکاایران: نحوه ابراز علاقه یک پسر به دوست دخترش از نظر روانشناسی

زیر چشمی می پایمش. متین و موقر است. از آن دخترها که مامان ها بی حرف و بحث قبولشان می کنند. وقتی با انگشتان کوچکش قلم را روی صفحه می گذارد و می نویسد ناخودآگاه دستانش را دنبال می کنم. ضرباهنگ صدای تایپ کردنش انگار ضربان قلب مرا کنترل می کند.

ظریف و دوست داشتنی است. نمی دانم فهمیده دوستش دارم یا نه. انگار سایه او شده ام. همیشه صد قدمی پشت سرش یواشکی می روم ببینم کسی او را دوست دارد و قبل از من از او خواستگاری می کند یا نه. وقتی با تلفن حرف می زند می میرم و زنده می شوم. به هر دری می زنم که بفهمم کسی که آن طرف خط بوده زن است یا مرد و دوست است یا غریبه، رقیب است یا مراجعه کننده.

وقتی می خواهد نگاهم کند دست و پایم را گم می کنم. قلبم می آید توی دهانم و حس می کنم الان قیافه ام آنقدر تابلو می شود که جلوی او آبرویم می رود.

راستش خیلی دوستش دارم، اما هنوز جرات نکرده ام به او بگویم. در موردش تحقیق کرده ام. درست همانی است که دلم می خواهم زن زندگی ام باشد، اما می ترسم این یکی را هم به سبب این کم​رویی و خجالتم از دست بدهم.

نه می توانم درست و حسابی چهار کلمه حرف با او بزنم و نه می توانم به یک ناهار دعوتش کنم تا خواسته ام را برایش مطرح کنم حتی جرات ندارم از او بخواهم قبول کند به خواستگاری اش بروم.

می ترسم جوابش منفی باشد، می ترسم همه چیز را خراب کنم. نمی دانم چرا هرکاری می توانم انجام دهم جز مطرح کردن خواسته ام.

کم​رویی با شما چه می کند؟

روان شناسان معتقدند کم​رویی گرچه بی سرو صدا و بی ادعاست، اما دشمنی است که می تواند راحت پشت شما را به خاک بمالد، چنان​که دیگر از جای خود برنخیزید.

کم​رویی جلوی تشکیل خانواده را می تواند بگیرد، امکان پیشرفت تحصیلی تان را سلب کند و موقعیت های اجتماعی شما را از بین ببرد.

این عادت یا احساس بد می تواند شما را در همه امور اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی عقب بیندازد.

سیما دختری خجالتی بود. او از گذشته خود چنین می گوید: وقتی به خانه مان مهمان می آمد، فرار می کردم و در یک اتاق پنهان می شدم. اگر یکی از مهمان ها پسری هم سن و سال خودم بود محال بود جلویش آفتابی شوم. از در خانه بیرون نمی رفتم و اگر می خواستم برای خرید یا چیز دیگر بیرون بروم دچار دلهره می شدم.

آنقدر این روند ادامه داشت که کم کم از خودم بدم آمد. وقتی بعد از کلی تلاش وارد دانشگاه شدم به خودم نهیب زدم که نمی گذارم این موقعیت را از من بگیری. تصمیم گرفتم همیشه ردیف اول کلاس بنشینم، جواب هایی را که به ذهنم می رسد بی محابا بگویم و پرسش هایم را بی رودربایستی مطرح کنم.

انگار دو شخصیتی شده بودم. یکی خجالتی و فراری و آن یکی قلدر که اولی را پرت می کرد وسط معرکه. اما واقعا آن شخصیت قلدر بسیار به من خدمت کرد و حالا این دو با هم یکی شده اند. با این روش نهیب زدن به خود کم کم دیده شدم و دری به دنیایی جدید به رویم باز شد، کار پیدا کردم، گل سر سبد بحث ها شدم، محبوب استادان و البته مورد حسادت خیلی ها!

بعد ها از میان همکاران خواستگار خوبی پیدا کردم و آنقدر زندگی ام متحول شد که هرگز فکرش را نمی کردم.

خیلی از خجالتی ها شخصیت قابل توجهی دارند، اما جرات مطرح کردن خود را ندارند و این خجالت در مقابل دختر مورد علاقه شان اغلب باعث خجالتشان می شود.

از ترس های خود استقبال کنید

شما باید با دختر مورد علاقه تان نزدیک ترین ارتباطی را داشته باشید که هر انسان با همنوع خود دارد. پس باید آن قدر جسارت در خود ایجاد کنید که یک رابطه عمومی و سطح اولی با او برقرار کنید. چیزی در حد سلام و علیک و گفت وگو بر سر موضوع سیاسی یا اقتصادی روز، شرایط حقوق و دستمزد یا آب و هوا.

از هر هفته از یک موضوع شروع کنید و بعد از اندکی صحبت ها را بیشتر کنید.

لازم نیست این تمرین را فقط با دختر مورد علاقه تان انجام دهید. می توانید از خانه خارج شده و با مردم واقعا معاشرت کنید. در خیابان به اولین بانوی سالمندی که رسیدید وسایلش را برایش حمل کنید، در صف نانوایی با مردم سر صحبت را باز کنید، به گروه های داوطلبانه بپیوندید تا ارتباط خود را گسترده کنید.

در انجمن و کلاس های مورد علاقه تان ثبت نام کنید و هروقت فکر می کنید درست است و جا دارد چیزی را مطرح کنید با اجبار خود را وسط بحث بیندازید و آن حرف را در گوش بغل دستی تان نزنید.

معاشرت، معاشرت و بازهم معاشرت. بزودی خواهید دید با این یک کلمه توانسته اید جسارت لازم برای مطرح کردن حرف دلتان با همسر آینده تان را به دست آورید.

مگر چه می شود

این سوال را از خودتان بپرسید: مگر چه می شود اگر سوال کنم؟

ما این را از چند نفر خجالتی پرسیده ایم.

حسین ـ الف که تاکنون رویش نشده است به خواستگاری برود می گوید: می ترسم حرفی بزنم که مسخره به نظر برسم و دخترشان را به من ندهند و کوچک شوم.
از او می پرسم فرض کن به خواستگاری یک دختر رفتی و هرچه خوب و مناسب بود گفتی و به نظر آنها خنده دار بود و دخترشان را به تو ندادند. مگر چه می شود؟ وقتی تو پا پیش می گذاری یعنی آنقدر اعتماد به نفس داری که خود را آماده می بینی. اگر آنها تو را آماده نبینند چه می شود؟

می گوید: خجالت می کشم.

می گویم: این که همین حالا هم اتفاق افتاده پس عملا فرقی نمی کند.

حمید رضا در پاسخ همین پرسش می گوید: اگر مرا تحقیر کنند، اعتمادبه نفسم را از دست می دهم.

سعید می گوید: خشمگین می شوم و ترجیح می دهم ازدواج نکنم.

احمد می گوید: شاید دختر از من بدش بیاید و هرگز به او نرسم.

اما اگر خواسته را مطرح کنید چه می شود؟

حسین می گوید: شایداز من خوششان بیاید.

حمید رضا می گوید: شاید از حرف هایم خوششان نیاید و دخترشان را به من ندهند، شاید هم بدهند.

سعید می گوید: شاید خشمگین شوم و یک حرف تند بزنم که منجر به دعوا شود. شاید هم چیز بدی نگویند و عروس از من خوشش بیاید.

احمد هم می گوید: شاید بالاخره متاهل شوم و همه چیز بخوبی انجام شود.

زندگی برد و باخت

وقتی قرار است پا به دنیا بگذارید معلوم نیست واقعا چقدر زنده می مانید و سالم به دنیا می آیید یا نه. اگر سالم باشید معلوم نیست سالم بمانید. اگر سالم بمانید معلوم نیست والدینتان بالای سرتان بمانند یانه. اگر آنها بمانند معلوم نیست زندگی بخوبی پیش برود یا نه و وقتی به مدرسه بروید معلوم نیست موفق شوید یا نه. همین طور در مورد همه چیز دیگر زندگی. زندگی مثل یک بازی است که یک روی آن برد و روی دیگرش باخت است. هیچ اطمینانی به موفقیت صددرصد وجود ندارد، پس چرا در چنین دنیایی شما می خواهید اینقدر کامل و موفق باشید؟ شکست ابتدای هر پیروزی است، بنابراین از جواب های رد نهراسید. این قاعده زندگی است و هیچ اتفاقی هم نمی افتد. اگر اولین بار جواب رد شنیدید، یا در اثر بهبود شرایط خود و ایجاد تغییرات نظر دختر هم تغییر می کند یا نظر شما به سمت دختر دیگری تغییر می کند. پس هیچ اتفاق مرگباری نمی افتد اگر شما خواستگار موفقی نباشید.

دختر مورد علاقه شما هم حق دارد خواسته های خود را داشته باشد و دنبال ایده آل هایش باشد، اما تا وقتی نظرتان را به او نگویید هرگز نمی فهمید شما هم جزو ایده آل هایش هستید یا نه.

هنگام گفت وگو افکارتان را سراسر به شخصی که در حال گفت وگو با او هستید متمرکز کنید نه کاستی های خود.

گوش دادن را بیاموزید و از پرسش های کلی شروع کنید تا صحبت گل کند، هرگاه گفت وگو در حال از آب و تاب افتادن بود موضوع جدیدی را آماده داشته باشید.

من حق ندارم

یک انسان حق زندگی، همسر گزینی و رقابت دارد. فراموش نکنید وقتی دارید با ترس از پا پیش گذاشتن فرصت را به دیگران می سپارید تلویحا به خودتان می گویید: تو حق نداری این چیزها را داشته باشی. تو لیاقت کافی برای داشتن این همسر، این شغل، این موقعیت و… را نداری. یک بار دیگر به خودتان و آنچه دارید نگاه کنید. آیا بازهم به خودتان حق زندگی کردن نمی دهید؟! پس همین امروز بیایید یک قدم بردارید.


ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 1:48


,[categoriy]

افسردگی با ازدواج درمان نمی شود -آکاافسردگی با ازدواج درمان نمی شود -آکا

آکاایران: افسردگی با ازدواج درمان نمی شود

آکاایران: ازدواج به هیچ عنوان راه حل قطعی درمان بیماری افسردگی نخواهد بود‎

به گزارش آکاایران: حتما برای شما هم پیش آمده که در بین اقوام و آشنایان خانواده ای فرزندی داشته باشند که دچار افسردگی باشد و دیگران برایش نسخه بپیچند که اگر ازدواج کند خوب می شود!
در حقیقت بیشتر مردم تصور می کنند که ازدواج عاملی است که میتواند همه مشکلات روحی، جسمی فرد را بهبود بخشد. یا بهتر است بگوییم گمان می کنند که ازدواج یک داروی معجزه آسا برای انواع بیماری هاست.


اگرچه ازدواج می تواند به بهبود شرایط بالینی بیماران دچار افسردگی بیانجامد اما به هیچ عنوان راه حل قطعی درمان این بیماری نخواهد بود.
متاسفانه مادران بسیاری هستند که تصور می کنند که اگر پسرشان بداخلاقی میکند باید برایش زن بگیرند تا خوب شود یا اگر دخترشان سربه هوا یا منزوی است باشوهر دادنش می توانند این رفتارش را درمان کنند.


ازدواج مانند یک کوه آتشفشان
در بسیاری از موارد اگر یکی از زوجین بدون درمان بیماری افسردگی وارد زندگی مشترک شود و به یک باره خودش را میان یک زندگی نا آشنا ببیند و بخواهد فکر کند که تنها شده و باید خودش به همراه یک نفر که همسرش هست باید زندگی کند، بیماری افسردگی اش بدتر شده و مانند یک کوه آتشفشان بروز خواهد کرد.


در این شرایط میزان استرس وارد شده به این افراد بسیار بسیار بیشتر از زمانی است که در حین درمان باشند. ازدواج می تواند یک نسخه کمک درمانی برای بیماران دچار افسردگی باشد به این معنا که قبل از ازدواج با مراجعه به دکتر و مصرف داروهای مربوطه ، می توانند بهبود نسبی پیدا کنند و در ادامه این روند ازدواج می تواند مانند یک اهرم قوی آنها را به زندگی امیدوار کرده و موجب شود که به درمان بهتر پاسخ داده و انگیزه بیشتری برای شادی و زندگی پیدا کنند.


آیا خوشی دوران نامزدی و عقد درمانگر است؟
در بسیاری از موارد اگر یکی از زوجین بدون درمان بیماری افسردگی وارد زندگی مشترک شود و به یک باره خودش را میان یک زندگی نا آشنا ببیند و بخواهد فکر کند که تنها شده و باید خودش به همراه یک نفر که همسرش هست باید زندگی کند، بیماری افسردگی اش بدتر شده و مانند یک کوه آتشفشان بروز خواهد کرد.
هرچند که دوران عقد و خرید های این دوران روزگار خاطره آفرین و خوشی را برای هر فردی رقم می زند اما به هیچ عنوان نمی توان اینطور گمان کرد که این دوران خوشی که معمولا در یک بازه شش ماهه تا یکساله قرار دارند می توانند جایگزین درمان طبی افسردگی شوند.


حتی اگر فردی که دچار افسردگی است وارد این روزگار بروفق مراد و شاد نامزدی و عقد بشود و به صورت مقطعی حالش بهبود یابد، اما  پس از مدتی این مشکل به شکلی دیگر نمود می یابد. همسر از نوع خوب و ایده آلش هر چقدر هم که خوب باشد مشاور یا روانشناس نیست تا بداند با یک افسرده چطور برخورد کند.

,[categoriy]

افسردگی عامل بازدارنده داشتن احساس خوشبختی نیست

افسردگی مانع زندگی مشترک نیست
بی شک افسردگی عامل بازدارنده داشتن احساس خوشبختی نیست! چه بسا ممکن است در زندگی سختی ها و مشکلاتی پیش بیاید که به این افسردگی دامن بزند و زندگی مشترک را به سمت زوال بکشاند.


کسی که دچار افسردگی است روحیه شکننده و آسیب پذیری دارد. این روحیه  او را در تلاطم زندگی آنطور که باید و شاید همراهی نمی کند.


جایی که باید به همسرش کمک کند، تکیه گاهش باشد و یا برای فرزندانش پدر یا مادری خوب و شاداب باشد کم می آورد و این به دلیل آن است که با هدفی اشتباه ازدواج کرده و با نگاهی ابزاری به این مهم، قدم در زندگی مشترک گذاشته است.


افسردگی و داشتن آرامش در مقابل هم نیستند
هرچند که دوران عقد و خرید های این دوران روزگار خاطره آفرین و خوشی را برای هر فردی رقم می زند اما به هیچ عنوان نمی توان اینطور گمان کرد که این دوران خوشی که معمولا در یک بازه شش ماهه تا یکساله قرار دارند می توانند جایگزین درمان طبی افسردگی شوند.
شاید تصور عموم جامعه از بیماران دچار افسردگی این باشد که این گروه از اجتماع طعم آرامش را نخواهند چشید! یا حتی ممکن است برخی اینگونه تصور کنند که افرادی که دچار اختلالات روحی مانند افسردگی هستند؛ پس از ازدواج این حالت را به طرف مقابل خود نیز انتقال می دهند و ناخواسته او را هم افسرده و منزوی می کنند. بی شک هیچ منطقی نمی پذیرد که افراد به صرف دیدن یک فرد دچار افسردگی، خود نیز دچار این بیماری بشوند.

به بیان واضح تر افسردگی جز بیماری های واگیر دار و مسری نیست که نگران شیوع این بیماری به طرف مقابل باشیم! بلکه می توان اینگونه به ماجرا نگاه کرد که افراد بسیاری از بیماری افسردگی رنج می برند اما زندگی سرشار از آرامشی دارند!


به طور کلی افسردگی و آرامش داشتن دو مقوله جدا از هم هستند هرچند که می توانند تاثیرات جزیی بر روی هم داشته باشند اما نمی توانند مانع یکدیگر باشند.


سلامت روان یکی از پارامترهای احساس خوشبختی
نباید فراموش کرد سلامت زندگی مشترک در گرو سلامت روانی دو طرف است.  سلامتی که از دید برخی از والدین خیلی مهم نبوده و همینکه در او برخی معیارهای ظاهری را می ببیند دلشان آرام می گیرد که دختر یا پسرشان در آستانه خوشبختی است.


البته مواردی که در بالا بیان شد؛سعی ندارد القا کند کسی که دچار افسردگی است نباید ازدواج کند!
بلکه در صدد این بیان است که : افسردگی درجات متفاوتی دارد. همچنین درمان‎هایی ساده و ریشه‎دار. مقصود ما این است قبل از ازدواج این مشکلات حل و فصل شود. درحقیقت نباید روی ازدواج به چشم یک درمان اولیه حسابی باز کرد.


یک ازدواج موفق و اصولی باید ضامن قوام و خوشبختی زندگی طرفین آن باشد. پس لازم است برای رسیدن به این مهم و ایجاد احساس خوشبختی در دو طرف، آنرا به نحوی که شایسته است مقاوم و پایدار کرد.


اگر احساس می کنید دچار افسردگی هستید یا تنهایی را بیش از حد معمول دوست دارید بهتر است به یک مشاور یا روانپزشک مراجعه کنید و لذت حال خوب را بچشید و بعد در شرایطی که حال خوش روحی و جسمی دارید به ازدواج و انتخاب همسر و پا گذاشتن به زندگی آینده وارد شوید.
آن وقت هیچ چیزی جلوی خوشبختی تمام عیار شما را نخواهد گرفت .

ازدواج ایرانی...
ما را در سایت ازدواج ایرانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان ezdevajeirani بازدید : 222 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 10:58